Registro completo | |
---|---|
![]() Accedir a l'exemplar |
|
Títol: |
![]() |
Autor/es | Piris Llufriu, Joana ; Majó Basomba, Joana ; Moll Capella, Margarita ; Moll Castán, Catalina |
Matèries en català: | Educació infantil ; Ensenyament Treball en equip ; Psicomotricitat |
Matèries en anglès: | Education, Preschool ; Group work in education ; Movement, Psychology of |
Abstract: | L’article descriu un projecte d’innovació pedagògica dirigit a alumnes d’Educació Infantil del CEIP Pere Casasnovas de Ciutadella de Menorca. Es comenta que els nens estan pressionats a créixer i a madurar cada vegada més aviat ja que s’anteposen els continguts del currículum front a exercicis que desenvolupin l’emotivitat, la relació amb els altres i l’autoestima. La proposta pedagògica es concreta en la definició de quatre espais-ambients diferents en els quals s’agrupen nins de diferents edats. Amb aquestes activitats es pretén enriquir les relacions entre grups d’alumnes i els seus mestres; desencadenar dinàmiques de pensament, simbolisme i creació; afavorir la motricitat dels nens; adquirir autoconfiança; fomentar el treball en equip, etc. Els resultats d’aquestes activitats denoten que els nens aprenen a observar, actuar, preveure el resultat de la seva acció, sentir els límits de les seves possibilitats i modificar les accions. Es conclou que, gràcies a aquest canvi metodològic, els nens s’impliquen en el seu paper col·laboratiu; augmenten la concentració en el treball, i sincronitzen l’acció motriu i mental. No obstant això, es detecta certa aversió cap a les propostes més obertes i s’evidencien espais que, en un moment determinat, no són tan utilitzats com la resta. Aquest fet dóna lloc a una valoració i posterior replantejament de l’activitat. ; El artículo describe un proyecto de innovación pedagógica dirigido a alumnos de Educación Infantil del CEIP Pere Casasnovas de Ciutadella de Menorca. Se comenta que los niños están presionados a crecer y a madurar cada vez más pronto ya que se anteponen los contenidos del currículo frente a ejercicios que desarrollen la emotividad, la relación con los demás y la autoestima. La propuesta pedagógica se concreta en la definición de cuatro espaciosambientes diferentes en los que se agrupan niños de distintas edades. Con estas actividades se pretende enriquecer las relaciones entre grupos de alumnos y sus maestras; desencadenar dinámicas de pensamiento, simbolismo y creación; favorecer la motricidad de los niños; adquirir confianza en sí mismos; fomentar el trabajo en equipo, etc. Los resultados de estas actividades denotan que los niños aprenden a observar, actuar, prever el resultado de su acción, sentir los límites de sus posibilidades y modificar sus acciones. Se concluye que, gracias a este cambio metodológico, los niños se implican en su papel colaborativo; aumentan la concentración en el trabajo, y sincronizan la acción motriz y mental. No obstante, se detecta cierta aversión hacia las propuestas más abiertas y se evidencian espacios que, en un momento determinado, no son tan utilizados como el resto. Este hecho da lugar a una valoración y posterior replanteamiento de la actividad. ; This article describes a pedagogy innovation project targeting the preschool students of the public primary school CEIP Pere Casasnovas in Ciutadella (Menorca). It is often said that children feel pressured to grow and mature at an increasingly faster pace because higher priority is placed on curricular contents than on exercises that foster their emotional development, their relationships with others and their self-esteem. This project is founded on the definition of four different spaces in which children of different ages come together and interact. The activities of those spaces aim to enhance the relationships among groups of students and their teachers; generate a dynamic of thought, symbolism and creation; promote children’s motor skills; generate their self-confidence and encourage teamwork, among others. The results of these activities suggest that children learn to observe, act and anticipate the outcome of their actions, detect the limits of their prospects and modify their conduct. We conclude that this change in methodology has led children to become more actively involved in their collaborative roles, display greater concentration while on task and synchronize their motor and mental skills. Nevertheless, we also detected some degree of aversion to the most open proposals, and certain spaces were not as widely used as the others were, leading teachers to evaluate and redesign the activity. |
Font: | InnovIB 2013, N. 3, pp. 213-234 |
Identificador: | 2172-587X |
Tipus de document: | info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Avís legal: | all rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess |