Full record | |
---|---|
Project title | Implementació de la metodologia Aprenentatge per Servei (ApS) en la Gestió del Risc de l’Arbrat Urbà de la Universitat de les Illes Balears |
Project code | PID242657 |
Lead investigator | Armando Román Alorda |
Co-lead investigator | Pau Martí Pérez |
Team members | Pere Bennàsar Bennàsar ; Joan Rosselló Veny ; Javier Gulías León ; Carolina Moraleda Oliván ; Francesc Sanfèlix Garcia ; Maria Magdalena Quetglas Llabrés. |
Abstract | Actualment, la demanda de la indústria i la societat envers els enginyers és cada cop més exigent, no només en termes tècnics, sinó també en habilitats de lideratge, comunicació, gestió de la complexitat i consciència cultural. Els programes acadèmics sovint no poden satisfer plenament aquestes necessitats a causa de limitacions de temps la falta d’oportunitat de desenvolupar competències personals i socials dins l’entorn acadèmic, excepte en pràctiques empresarials. Per abordar aquesta mancança, es proposa implementar l’aprenentatge per servei, una metodologia educativa que combina processos d’aprenentatge i servei a la comunitat. Així els estudiants formar-se implicant-se en les necessitats reals de l’entorn, millorant així les seves competències professionals, com el lideratge, treball en equip, pensament crític i sentit de responsabilitat cívica. En aquest context, es planteja un projecte enfocat a la gestió del risc de l’arbrat urbà a la Universitat de les Illes Balears, dirigit a estudiants de Grau d’Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural (GEAM,) Grau en Edificació (GEED) i Màster en Enginyeria Agrònoma (MEAG). Aquest projecte té com a objectiu principal implementar una proposta educativa col·laborativa i transversal que millori la formació integral dels estudiants, preparant-los millor per a la seva carrera professional. La metodologia del projecte inclou sessions pràctiques que aborden les diferents fases de la gestió del risc de l’arbrat, des de la inspecció visual fins a l’avaluació de risc i la presa de decisions. Aquest enfocament promou l’aprenentatge actiu i col·laboratiu, reforçant la motivació i implicació dels estudiants. |