Full record | |
---|---|
Project title | Intelligencia artificial: angel or demon? Aplicacions didàctiques i aspectes ètics en l’aprenentatge de les destreses orals i escrites en llengua anglesa als graus d’Estudis Anglesos, Hoteleria i Turisme |
Project code | PID242653 |
Lead investigator | Lucrecia Rallo Fabra |
Team members | Karen Lesley Jacob Abad ; Sofia Moratinos Johnston. |
Abstract | La inteligència artificial (IA) en el contexte educatiu implica l’ús de màquines que poden realitzar tasques que típicament requereixen la intel·ligència humana. S’inclouen la comprensió de llenguatge natural, reconéixer patrons, resoldre problemes i aprendre. En l’àmbit educatiu, la IA ens permet proporcionar suport als estudiants i personalitzar i/o optimitzar els processos d’ensenyament-aprenentatge, Un dels aspectes més complexos en l’aprenentetge d’una llengua estrangera en el contexte de l’aula és el domini de les destreses productives orals i escrites. L'elevat nombre d’alumnes per classe, fins i tot en grups mitjans, impossibilita fer un seguiment individualitzat del progrés dels estudiants. En aquest projecte pretenem aplicar eines d’intel·ligància artificail (IA) per la creació de contingut que permeti a l’alumnat millorar les destreses orals i escrites en llengua anglesa als graus d’Estudis Anglesos, Turisme i Hoteleria. Pel que fa a les destreses orals, pretenem explorar les possibilitats dels conversors de texte a veu per donar a l’alumnat models de pronunciació que els serveixin de referents per practicar aquesta destresa. D’altra banda, les eines de reconeixement de veu, poden aportar als alumnes retroalimentació per millorar la correcció fonètica. Quant a les destreses escrites, la IA aporta eines per monitoritzar l’escriptura en anglès dels estudiants, concretament la possibilitat d’autocorregir errades de sintaxi i gramàtica derivades de la traducció literal del castellà/català. El mètode de recerca seguirà un disseny pre-test post-test en tant que enregistrarem dades orals i escrites en començar el quadrimestre i les contrastarem amb les obtingudes en finalitzar el quadrimestre. Per l’avaluació de les mostres de parla, transcriurem les produccions dels alumnes i mesurarem lla fluïdesa i correcció fonètica de les produccions. Per als textos escritos avaluarem si hi ha una millora significativa de la correcció lingüística dels textos escrits dels estudiants. |