Full record
Project title Aplicació de situacions d’aprenentatge a partir d’un eix vertebrador: l’educació física
Project code PID242652
Lead investigator Francisco Javier Ponseti Verdaguer
Co-lead investigator José Manuel Bermejo Díaz
Team members David Pulido Salas ; Maria Jose Torres Planells ; David Antoni Roig Garcías.
Abstract Arrel de la nova normativa aplicada a la LOMLOE, els centres educatius necessiten canviar l’enfocament i la perspectiva a l’hora de planificar i dissenyar el seu procés d’ensenyament-aprenentatge en funció de situacions d’aprenentatge globalitzadores i interdisciplinars. Per tant, és imprescindible que aquest plantejament sigui treballat dins el pla de formació dels futurs docents. L’objectiu del present projecte és la implantació d’un nou mòdul “situacions d’aprenentatge interdisciplinars” a les classes de gran grup de l’assignatura 22115 Educació Física i la seva Didàctica dels estudis de Grau d’Educació Primària. Es tracta d’una posada en pràctica d’una situació d’aprenentatge ja dissenyada pel professorat relacionada amb la discapacitat visual. El primer any d’implantació l’equip investigador presentarà l’esmentada situació d’aprenentatge a l’alumnat i aquest realitzarà, des de diferents àrees curriculars, les activitats proposades especialment des de l’educació física per tal de veure com abordar un únic contingut global aportant propostes de millora, valoracions i mecanismes d’avaluació a la situació d’aprenentatge a partir de grups de discussió i estratègies de treball cooperatiu. Al segon any, l’equip investigador durà a terme aquesta situació d’aprenentatge amb la versió millorada a partir de les propostes dels diferents grups que han cursat l’assignatura 22115 el primer any. En el segon curs, l’alumnat ha de poder transferir aquesta situació d’aprenentatge a altres noves situacions d’aprenentatge tenint l’educació física com a àrea vertebradora de sabers bàsics d’altres àrees curriculars. Per altra banda, l’avaluació del projecte es durà a terme mitjançant l’ús d’enquestes com la de satisfacció de la tasca docent que realitza la UIB, una enquesta ad hoc d’opinió de l’alumnat, i una enquesta a l’alumnat sobre el seu grau de participació a l’assignatura 22115.