Registre complet | |
---|---|
Títol del projecte | Implica’t, Connecta i Crea: Identitat professional i coordinació docent en la formació inicial |
Codi del projecte | PID242649 |
Investigador principal | Carme Pinya Medina |
Coinvestigador principal | Virginia Morcillo Loro |
Membres de l'equip | María Rosa Rosselló Ramón ; Miquel F. Oliver Trobat ; Maria Jerónima Ferrer Ribot ; María del Mar Oliver Barceló ; María Teresa Adame Obrador ; Inmaculada Sureda Garcia ; Francesc Vicens Vidal ; Ana Belén Petro Balaguer ; Xavier Motilla Salas ; Lucía Buil Legaz ; M. Cecilia Bocchio ; Sergi Moll Bagur ; Martina Perelló Contestí ; Francisca Negre Bennásar ; Xavier Gelabert Fuster ; Maria Francisca Prats Parrón ; María Otero Cobo ; Núria López Roca ; Isaac Moll Riquelme ; Albert Riquelme Costa ; Sofía Fca. Villatoro Moral ; Mª José Fernández Moya ; Antònia Pol Torres. |
Resum | El projecte que es presenta és la continuació dels projectes “Aprenentatge Basat En Projectes a la formació inicial de mestres d’Educació Primària”. Curs 2016-2017 (PID 161741), “Aprenentatge basat en Projectes a la formació inicial de mestres d’educació primària-II”. Curs 2017-18 (PID 171847), “Implica’t. La construcció de la identitat professional en la formació inicial”. Curs 2020-21 (PID202142), “Implica't, Crea i Connecta el saber professional” (Grau de Mestre d'Educació Primària i Doble Grau). 2022-2024 (PID222439) i “IMPLICA'T: el rol docent a l'etapa d’educació Infantil” Curs 2022-2024 (PID222409). L'objectiu principal és afavorir la transformació dels coneixements implícits de l'alumnat en coneixements professionals, perquè prengui consciència de l'adquisició i desenvolupament de les seves competències professionals. A través d'aquest projecte, es pretén fomentar la reflexió de l’alumnat amb relació al seu paper professional i al perfil del docent que anirà construint i desenvolupant en la seva futura carrera. Aquest projecte està relacionat amb tres dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS): primer, la millora de la qualitat de l'educació, especialment en la formació del professorat, contribuint al desenvolupament de professionals competents i compromesos (ODS4). En segon lloc, la promoció de la igualtat de gènere a través de la reflexió i de la construcció d'identitats professionals sensibles a les qüestions de gènere en el camp de l'educació (ODS5). Finalment, el projecte implica la coordinació entre diferents centres educatius per millorar la formació del professorat, establint col·laboracions i treball conjunt per aconseguir els objectius proposats (ODS17). |