Full record | |
---|---|
Project title | Això era i no era... el conte i l'àlbum il·lustrat com a eina pedagògica per a la transformació social en Educació Infantil |
Project code | PID242644 |
Lead investigator | Maria del Mar Oliver Barceló |
Co-lead investigator | Francesc Vicens Vidal |
Team members | Carme Pinya Medina ; Virginia Morcillo Loro ; Maria Jerònima Ferrer Ribot ; Martina Perelló Contestí ; Francisca Moreno Tallón ; Jaume Guiscafrè Danús ; Ana Belén Petro Balaguer. |
Abstract | El present projecte s'emmarca en els estudis del Grau d'Educació Infantil (GEI) de la Facultat d'Educació i pretén potenciar els contes i àlbums il·lustrats com a eina pedagògica per abordar múltiples reptes socials i ODS, com la igualtat i la sostenibilitat. Aquesta iniciativa continuarà amb el treball ja iniciat pel professorat en l'Aprenentatge Realista i les metodologies actives, incorporant i desenvolupant activitats a l'aula on l'alumnat pugui realitzar un aprenentatge significatiu a través de la narrativa i la cultura, connectant amb els seus coneixements previs, fomentant la reflexió crítica i la connexió amb la pràctica professional. A més, es pretén apropar l'alumnat al món de la narrativa perquè domini l'ús dels contes i els pugui integrar en el futur en la seva pràctica docent, coneixent-ne els beneficis des de múltiples àrees. En definitiva, es durà a terme una tasca de disseny, aplicació, avaluació i divulgació de noves metodologies educatives vinculades als contes i àlbums il·lustrats, que proporcionin a l'alumnat estratègies per promoure la millora social i fomentar aquests valors essencials en l'etapa de 0 a 6 anys. Per assolir aquests propòsits resultarà fonamental la coordinació entre diferents àrees del Grau d'Educació Infantil, promovent una col·laboració pluridisciplinària i de naturalesa transversal. Així, docents de diverses assignatures i mòduls treballaran conjuntament, compartint recursos i metodologies basades en contes i àlbums il·lustrats utilitzades per desenvolupar competències transversals en les alumnes. Aquest enfocament busca generar connexions i sinergies entre diferents àrees del grau, enriquint l'experiència educativa i potenciant un aprenentatge integrat. Per assegurar la implementació efectiva es proposen diferents accions, com la creació d'un catàleg i una petita biblioteca compartida de contes i àlbums il·lustrats pel grau d'Educació Infantil, en consonància amb les necessitats del conjunt d'àrees implicades. També es preveu identificar les temàtiques en les que el professorat necessiti aprofundiment i realitzar una formació sobre aquestes. |