Resum
|
En l’assignatura “Mètodes i Tècniques en Biologia Molecular” és essencial complementar els coneixements teòrics basats en tècniques experimentals amb unes pràctiques de laboratori efectives. Aquest projecte d’innovació docent introdueix un nou sistema d’avaluació basat en un format de labmeeting cooperatiu, amb l’objectiu de fomentar l’aprenentatge actiu i l’avaluació contínua. L’alumnat es dividirà en dos grups petits i haurà de respondre a preguntes sobre els resultats obtinguts a les pràctiques, seleccionades aleatòriament d’un banc de preguntes. Un/a company/a formularà preguntes addicionals sobre el tema exposat, permetent al professorat avaluar tant la resposta inicial (25% de la nota final) com la capacitat del company/a per formular preguntes adequades al nivell educatiu (10% de la nota final). A més, es valorarà la resposta a aquestes preguntes (5% de la nota final). Aquesta metodologia cerca millorar la comprensió del conceptes i la interpretació dels resultats, l’habilitat del debat científic i la capacitat crítica de l’alumnat. |