Registre complet | |
---|---|
Títol del projecte | La formació inicial del professorat de Secundària: diagnòstic i propostes de millora (1) |
Codi del projecte | PID242641 |
Investigador principal | Mercè Morey López |
Coinvestigador principal | Daniel Ruiz Aguilera |
Membres de l'equip | Juan Vicente Riera Clapés ; Olaya Álvarez García ; Bartomeu Mut Amengual ; Albert Flexas Oliver ; Francisco Ramón Lirola Sabater ; Miquel Francesc Oliver Trobat ; Jesús Revelles Esquirol ; Jaume Sureda Negre. |
Resum | La formació inicial del professorat d’Educació secundària es troba en constant revisió donades les característiques intrínseques de la pròpia etapa educativa a la qual pretén donar resposta però, fonamentalment, per l’estructura del propi sistema formatiu dels professionals que s’hi dediquen, tant a l’Estat espanyol com a la resta de països europeus. Aquest projecte té com a objectiu general analitzar la formació inicial del professorat de Secundària (a partir de la valoració dels propis agents implicats) per dissenyar propostes de millora i transformació del model formatiu a les Illes Balears. Per fer-ho, es parteix d’una proposta de recerca-acció participativa, on es forma un equip de treball amb professorat del Màster Universitari en Formació del Professorat de la UIB, docents de centres de Secundària i representants de l'Administració educativa. Aquest equip participa en diferents fases del projecte: primer, analitzant la situació actual de la formació inicial del professorat; després, reflexionant sobre la pràctica docent i, finalment, definint propostes de millora que permetin garantir una sòlida formació competencial dels futurs docents de Secundària. A través de la participació dels agents implicats, com són els estudiants, el professorat (tant del Màster com dels centres de Secundària), representants de l'Administració i experts d'altres comunitats autònomes, es pretén transformar la pròpia titulació, el Màster en Formació del Professorat de la UIB. Finalment, aquest projecte pretén promoure la continuïtat i l’adaptació permanent a les necessitats del professorat de Secundària a través de la definició de futures propostes d'innovació docent que permetin redefinir la formació inicial dels docents. |