Full record
Project title Els visors cartogràfics com a Recurs Educatiu Obert per a l’ensenyament, aprenentatge i investigació del patrimoni de les Illes Balears.
Project code PID222444
Lead investigator Miquel Angel Coll Ramis
Team members Jaume Andreu Galmés ; Joan Josep Estrany Bertos ; Josep Fortesa Bernat ; Matias Reus Pons.
Abstract El projecte pretén generar un recurs educatiu obert mitjançant la creació d'un visor cartogràfic, on s'incorporaran els itineraris virtuals que dissenyin els alumnes. D'aquesta manera es pretén fomentar la recerca i la divulgació del patrimoni cultural i natural de les Illes Balears
Final report El projecte va involucrar a 92 estudiants dels graus en Geografia i Turisme de la Universitat de les Illes Balears, que van cursar l'assignatura d'Itineraris Culturals i Naturals durant els anys acadèmics 2022-23 i 2023-24. L'objectiu principal va ser integrar competències geoespaciales en l'ensenyament del patrimoni mitjançant l'ús de Google My Maps. A través del disseny d'itineraris culturals i naturals, els estudiants van adquirir habilitats en sistemes d'informació geogràfica. Aquest projecte va permetre investigar les diferències en competències geoespaciales entre els estudiants de tots dos programes, destacant la col·laboració i l'aprenentatge pràctic com a elements clau en l'ensenyament universitari.
References
Coll Ramis, M. A., Fortesa Bernat, J., Reus Pons, M., & Estrany Bertos, J. (2022). Diseño metodológico para la enseñanza-aprendizaje del patrimonio cultural y natural mediante el uso de google my maps. En Investigación y transferencia de las ciencias sociales frente a un mundo en crisis (Colección Conocimiento Contemporáneo). Dykinson. ISBN: 978-84-1377-924-9.
Coll-Ramis, M. A., Reus-Pons, M., Fortesa-Bernat, J., & Estrany Bertos, J. (2024). Integración de competencias geoespaciales en la enseñanza del patrimonio a través de Google My Maps: Un estudio comparativo entre estudiantes de Geografía y de Turismo. Ponencia presentada en el III Congreso Internacional ¡Nosotros Proponemos! Ciudadanía, sostenibilidad e innovación en la educación, Universidad de Castilla-La Mancha, España.