Registre complet
Títol del projecte Implica't, crea i connecta el saber professional (Grau de Mestre d’Educació Primària i Doble Grau)
Codi del projecte PID222439
Investigador principal Maria Rosa Rosselló Ramon
Membres de l'equip Miquel F. Oliver Trobat ; Begoña De la Iglesia Mayol ; David Abril Hervás ; Francisco José González Paredes ; Isaac Moll Riquelme ; Sofía Francisca Villatoro Moral ; Virginia Morcillo Loro ; Laia Riera Negre.
Resum El projecte preten contribuir a la construcció de la identitat professional a través de l'elaboració d'un eportafoli que acompanya a cada estudiant durant els diversos cursos (IMPLICA'T), la coordinació de determinades assignatures i la connexió entre la formació inicial i permanent del professorat.
Resum final S’ha valorat el grau de satisfacció amb el projecte que mostra l’alumnat, informació recollida mitjançant un qüestionari i un grup de discussió. Aquests instruments han permès identificar la incidència del projecte sobre diversos aspectes relacionats amb l’aprenentatge que experimenten els estudiants. En general, els participants valoren positivament la contribució del projecte en termes d'adquisició de coneixements i competències en diverses matèries, així com en l'enfortiment d'habilitats de treball en equip o la valoració de la funció dels docents. El projecte també ajuda a enfortir el compromís amb la professió docent, ajudant als estudiants a comprendre la importància de ser un model de comportament i respectar els projectes educatius de les escoles. Una informació més detallada dels resultats obtinguts es pot consultar a l’ Informe de l’avaluació del Projecte IMPLICA’T. Comentar, finalment, que el projecte ha rebut el Premi Bartomeu Picornell d'Educació del Diari Ara.
Referències
Rosselló, M.R., Torres, C., Gámez, M., Oliver, M.F. (2023). Informe de l’avaluació del Projecte IMPLICA’T. (Arxiu PDF)
Rosselló, M.R., Torres, C., Gámez, M., Oliver, M.F. (2023). Què en pensa l'alumnat sobre el Projecte IMPLICA'T?. A E. Aguilar-Mediavilla, J. Vidal Conti, M. del Mar Vanrell Bosch, M. Valera Pozo y Marta Salmerón Galiana (Coords.), Libro de resúmenes de trabajos a IRED’23. III Conferencia internacional de investigación y V Jornadas de investigación e innovación educativa (pp.542-546). Institud de Recerca i Innovació Educativa, http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
Rosselló, M.R. & Oliver, M.F. (2023). Transformando una programación ‘fragmentaria’ en una programación ‘holística, integradora y colaborativa’ en unos estudios de grado en Educación. A: Esteve, O. & Alsina, A. (Eds.), Hacia una formación inicial y continua de docentes transformadora: claves y herramientas para los formadores. Narcea ediciones.
Morcillo, V.; Pinya, C.; Oliver-Barceló, M.; Ferrer-Ribot, M. y Rosselló, M.R. (2023). Evolución del rol docente reflexivo en la educación infantil: Un estudio en la formación inicial y la práctica real [comunicación]. XVIII Symposium Internacional sobre el Prácticum y las Prácticas Externas [comunicació].
Morcillo, V.; Oliver-Barceló, M.M.; Ferrer-Ribot, M. y Rosselló, M.R. (2024). Coordinación interdisciplinar en el Grado de Educación Infantil: Mejoras y Oportunidades. En M., Bermúdez y L. Martín Párraga (Coord.), La palabra a través: diálogos entre pensamiento, la palabra y el cuerpo (pp. 694-714). Dykinson.