Full record
Project title L'avaluació en les assignatures de pràctiques de laboratori com a eina del procés d'aprenentatge i via per la millora de la coordinació docent.
Project code PID222423
Lead investigator Joan Torrens Serra
Team members Catalina Picornell Alou ; Marta Marcos Moreno ; Àngel Miquel Amores Maimó ; Maria Antonia Jiménez Cortés ; Daniel Argüeso Barriga ; Daniel Martínez Villagrasa ; Antonio Puente Ferrà ; Julien Joseph Pierre Javaloyes.
Abstract Es proposa millorar la coordinació docent entre assignatures de pràctiques del grau de física mitjançant la implementació d´una rúbrica i/o llista de control (o checklist) per l’avaluació dels informes de pràctiques i que aquesta formi part del procés d´aprenentatge.
Final report El desenvolupament del projecte s’ha realitzat seguint el pla de treball establert a la memòria. En una primera fase es realitzaren tres reunions del professorat de les assignatures de pràctiques, per tal d’establir els criteris de correcció homogenis i les pautes per elaborar un rúbriques per un cert nombre d’experiments de les pràctiques de laboratori que realitza l’alumnat de 2n i 3er curs del grau de Física. En paral·lel es realitzà un qüestionari per tal de conèixer els mètodes d’avaluació més estesos que s’utilitzen en aquestes assignatures en les universitats espanyoles. Els resultats indiquen que la rúbrica és un mètode d’avaluació àmpliament usat. En la segona fase del projecte s’elaboraren rúbriques per un determinat nombre de pràctiques per les assignatures de Física experimental I i II, i s’introduïren aquestes rúbriques durant els anys 2022-23 i 2023-24. L’anàlisi de l’impacte de l’ús de rúbriques es realitzà comparant les qualificacions dels informes avaluats amb rúbrique
References
Jiménez, M.A., Torrens-Serra, J., Amores, A., Javaloyes, J., Marcos, M., Martínez, D., Picornell, C., Puente, A. y Vich, M. (2024). Evaluation of the use of rubrics as a method to assess learning in laboratory’s reports. Proceedings of the 16th annual International Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN24, Accepted for publication. doi: 10.21125/edulearn.2024