Full record
Project title Els ODS a les escoles i a la universitat: Entendre l’Agenda 2030 jugant i aprenent
Project code PID222417
Lead investigator Francisca Negre Bennasar
Team members Francisco José Perales López ; Silvia Ramis ; Pere Antoni Borràs Rotger ; Adolfina Pérez Garcias ; Antònia Darder Mesquida ; Gemma Tur Ferrer ; Maria Reyero.
Abstract Proposta per impulsar el coneixement dels ODS entre la comunitat educativa i oferir recursos als futurs mestres per d’introduir l’Agenda 2030 a les escoles, utilitzant les TIC i aplicant metodologies innovadores com la gamificació i centrades en problemes reals i professionalitzadors com l’ApS
Final report Per tal de facilitar la gestió de projectes ApS des de la Xarxa InèditNet, es dissenya una app Riera et al. (2022) adreçada a gestionar projectes ApS dirigits als ODS, facilitant el contacte entre institucions, docents-investigadors i estudiantsa interessats a participar en una experiència ApS. L'objectiu del treball és validar InèditNet-App. Per aquesta validació s'aplica el model IPECC. Se segueixen 2 cicles per validar-los. Al 1r cicle participa professorat i alumnat de diferents graus de la UIB i al 2n cicle docents experts en ApS que han participat en algun projecte d'InèditNet. Per a la validació s'aplica la System Usability Scale (SUS). Al 1r cicle els resultats són positius amb una mitjana de 93,5 entre l'alumnat i de 90 entre el professorat. En un 2n cicle, la mitjana és de 77, situant-se al límit del rang d'acceptabilitat SUS. S'assenyala la valoració de l'app com una bona iniciativa per ajudar a difondre l'APS i facilitar-ne la gestió.
References
Riera, L., Gavaric, M., Manresa, C., Perales, F. y Negre, F. (Validación De La App De Inèditnet dirigida a la gestión de proyectos ApS enmarcados en la Agenda 2030. XI Congreso Nacional y V Internacional de Aprendizaje Servicio Universitario. Universitat de Barcelona. https://www.uab.cat/web/detalle-de-noticia/xi-congreso-nacional-y-v-internacional-de-aprendizaje-servicio-universitario-1345732998775.html?noticiaid=1345874343283  ResumenPosterApS.pdf Aps11_poster_inditnet.pdf
Masip, M.N., Perales, F., Riera, J.V. y Negre, F. (2024). ¡Adiós al aburrimiento! MATECRACKS: Un juego que engancha al alumnado de primer ciclo de ESO en el aprendizaje de las matemáticas. XII Congreso Nacional y VI Internacional de Aprendizaje-Servicio Universitario. Universitat de les Illes Balears.  https://www.apsu12.es/110597/detail/xii-congreso-nacional-y-vi-internacional-de-aprendizaje-servicio-universitario.html  UIB_MNievesMasip_congresApS.pdf
Negre, F., Perales, F, y Riera, L. (2024). Diseño de un juego didáctico con tecnologías digitales desde un enfoque de aprendizaje-servicio dirigido a sensibilizar a la comunidad educativa. XXVII Congrés internacional Edutec 2024: Tecnología Educativa para una sociedad multimodal. Universidad de Sevilla  https://edutec24.es/  Comunicación-resumen_inèditnet.pdf
Valero, J.  (2024). Diseño del juego de cartas ‘’La ciencia tiene nombre de mujer’’ dirigida al alumnado de Educación Primaria [Treball Fi de Grau]. Universitat de les Illes Balears ValeroMartinezJavier.pdf