| Registro completo | |
|---|---|
Accedir a l'exemplar |
|
| Títol: |
Una visión antropológica de la educación: la cultura como referencia y diferencia |
| Autor/es: | Vecina Merchante, Carlos |
| Matèries en català: | Educació |
| Matèries en anglès: | Education |
| Abstract: | El concepte de cultura es presenta com un recurs discursiu que facilita la referència a diferències entre grups i la seva ubicació social. Actua d’aquesta manera com una representació, afavoreix l’organització i la percepció de la realitat. En el cas de l’escola, és un recurs freqüent entre el professorat, però aquesta pràctica pot minvar les possibilitats de comunicació i aplicació d’un model d’educació intercultural, en què l’anomenat culturalisme apareix com una barrera per al desenvolupament de pràctiques més obertes. ; The concept of culture is presented as a discursive resource that facilitates the reference to differences between groups and their social location. It thus acts as a representation, favouring the organisation and perception of reality. In the case of schools, it is a frequent resource among teaching staff, yet culture can undermine the possibilities for communication and the application of an intercultural education model, in which so-called culturalism appears as a barrier for developing more open practices. |
| Font: | Educació i cultura 2011, no. 22, pp. 129-140 |
| Identificador: | 0212-3169 |
| Tipus de document: | info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| Avís legal: | all rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess |

