Registro completo | |
---|---|
![]() Accedir a l'exemplar |
|
Títol: |
![]() |
Autor/es | Amengual Rigo, Aina |
Matèries en català: | Educació per a la salut mental -- Illes Balears ; Escoles -- Illes Balears |
Matèries en castella: | Salud mental ; Centros docentes -- Baleares (Comunidad Autónoma) |
Matèries en anglès: | Mental health education -- Spain -- Balearic Islands ; Schools -- Spain -- Balearic Islands |
Resum-Abstract: | [cat] Aquest article desenvolupa quatre punts clau a partir d’unes evidències aportades per diferents estudis i de l’aplicació del protocol d’actuació en cas de risc autolític detectat als centres educatius de les Illes Balears durant el curs escolar 2021-2022: (a) La realitat actual; (b) Com pot respondre l’escola al clima global de desesperança i, en concret, als pensaments o les ideacions suïcides? (c) Com podem dur a terme la pràctica docent a l’aula garantint el benestar del nostre alumnat? i (d) Com pot l’escola implicar les famílies, i la societat en la millora del benestar general i en la prevenció del suïcidi? ; [spa] Este artículo desarrolla cuatro puntos clave a partir de las evidencias aportadas por diferentes estudios y la aplicación del protocolo de actuación en caso de riesgo autolítico en los centros educativos de las Islas Baleares durante el curso escolar 2021-2022: (a) La realidad actual; (b) ¿Cómo puede responder la escuela al clima global de desesperanza y, en concreto, a los pensamientos o a las ideaciones suicidas?; (c) ¿Cómo podemos llevar a cabo la práctica docente en el aula garantizando el bienestar de nuestro alumnado?; (d) ¿Cómo puede la escuela implicar a las familias y a la sociedad en la mejora del bienestar general y en la prevención del suicidio?. |
Font: | Anuari de l’educació de les Illes Balears 2022, pp. 192-207 |
Identificador: | 1889-805X |
Tipus de document: | info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Avís legal: | All rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess |