| Registro completo | |
|---|---|
Accedir a l'exemplar |
|
| Títol: |
Situacions de risc per a l’alumnat a l’entorn digital i les xarxes socials |
| Autor/es | Martínez Terreros, Mercedes |
| Matèries en català: | Xarxes socials ; Educació -- Illes Balears |
| Matèries en castella: | Redes sociales ; Educación -- Baleares (Comunidad Autónoma) |
| Matèries en anglès: | Social networks ; Education -- Spain -- Balearic Islands |
| Resum-Abstract: | [cat] El ciberassetjament escolar (cyberbullying), el ciberassetjament a professors (cyberbaiting), el ciberassetjament de menors (grooming) i el sèxting poden afectar tant alumnat com professorat. Sota aquestes denominacions, que no apareixen en el Codi Penal, s’integren unes conductes que poden donar lloc a diverses figures delictives. És important sensibilitzar els menors dels riscs de l’ús d’internet, i com han d’actuar si són víctimes de qualsevol d’aquestes formes d’assetjament: posar-ho en coneixement dels progenitors i denunciar-ho a la Policia o la Guàrdia Civil ; [spa] El ciberacoso escolar (cyberbullying), el ciberacoso a profesores (cyberbaiting), el ciberengaño pederasta (grooming) y el sexteo (sexting) pueden afectar tanto a alumnado como a profesorado. Bajo estas denominaciones, que no aparecen en el Código Penal, se integran unas conductas que pueden dar lugar a diversas figuras delictivas. Es importante sensibilizar a los menores de los riesgos del uso de internet, y cómo han de actuar si son víctimas de cualquiera de estas formas de acoso: ponerlo en conocimiento de los progenitores, y denunciarlo ante la Policía o la Guardia Civil |
| Font: | Anuari de l’educació de les Illes Balears 2022, pp. 84-96 |
| Identificador: | 1889-805X |
| Tipus de document: | info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| Avís legal: | All rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess |

