| Registro completo | |
|---|---|
Accedir a l'exemplar |
|
| Títol: |
Els adolescents i les pantalles addictives a les Illes Balears |
| Autor/es | Albis, Jordi ; March, Catalina ; Alomar, Joan |
| Matèries en català: | Internet i adolescents -- Illes Balears ; Pandèmia |
| Matèries en castella: | Tecnología y jóvenes |
| Matèries en anglès: | Internet and teenagers -- Spain -- Balearic Islands ; Internet addiction -- Spain -- Balearic Islands ; Pandemic |
| Resum-Abstract: | [cat] El present estudi és una anàlisi d’una enquesta sobre la relació dels joves de les Illes Balears amb Internet. Com, quan, per què, amb qui o amb què són algunes de les preguntes que es van fer els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut de Binissalem quan treballaven el projecte «Pantalles addictives». A través de l’aplicació del mètode científic aconseguiren les dades quantitatives i qualitatives que han permès fer una anàlisi força completa de com es relacionen els adolescents amb Internet. Els resultats indiquen la necessitat de millorar l’acompanyament d’infants i adolescents perquè adquireixin una millor competència digital: entesa no només com la capacitat de fer funcionar un aparell tecnològic sinó sobretot de saber gestionar el temps i l’objectiu pel qual es connecten a Internet i de conèixer-ne els riscos. ; [spa] El presente estudio es un análisis de una encuesta sobre la relación de los jóvenes de las Islas Baleares con Internet. Cómo, cuándo, por qué, con quién o con qué son algunas de las preguntas que se hizo el alumnado de 2º de ESO del instituto de Binissalem cuando trabajaban en el proyecto «Pantallas adictivas». A través de la aplicación del método científico conseguimos los datos cuantitativos y cualitativos que permitieron hacer un análisis bastante completo de cómo se relacionan los adolescentes con Internet. Los resultados indican la necesidad de mejorar el acompañamiento de la infancia y adolescencia para que adquieran una mejor competencia digital: entendida no solo como la capacidad de hacer funcionar un aparato tecnológico, sino sobre todo para saber gestionar el tiempo y el objetivo por el que se conectan a Internet y de conocer los riesgos. |
| Font: | Anuari de l’educació de les Illes Balears 2020, pp 260-273 |
| Identificador: | 1889-805x |
| Tipus de document: | info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| Avís legal: | All rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess |

