| Registro completo | |
|---|---|
Accedir a l'exemplar |
|
| Títol: |
Limitacions per a la participació educativa de les famílies als centres de secundària de les Illes Balears |
| Autor/es | Ballester Brage, Lluís |
| Matèries en català: | Família -- Ensenyament -- Illes Balears ; Educació |
| Matèries en castella: | Familia y enseñanza -- Baleares (Comunidad Autónoma9 |
| Matèries en anglès: | Family -- Study and teaching -- Spain -- Balearic Islands ; Education |
| Resum-Abstract: | [cat] Els estudis sobre la participació dels pares i les mares se solen dedicar als primers nivells educatius: l’educació infantil i primària, oblidant o donant per perduda la possibilitat de desenvolupar processos participatius eficaços en l’educació secundària. També és important destacar la necessitat de parar esment a les variables valoratives d’aquest procés, especialment les relatives al professorat i als pares i mares. La majoria de treballs se centra en la normativa o en les variables quantitatives relacionades amb el percentatge de pares i mares que participen, la participació en els consells escolars o la representativitat de les AMIPA. En el present treball es completen les interpretacions realitzades en els estudis sobre les opinions i valoracions sobre les limitacions per a la participació, desenvolupats en el curs 2008-2009 per al Consell Econòmic i Social de les Illes Balears. ; [spa] Los estudios sobre la participación de los padres y las madres se suelen dedicar a los primeros niveles educativos: la educación infantil y primaria, olvidando o dando por perdida la posibilidad de desarrollar procesos participativos eficaces en la educación secundaria. También es importante destacar la necesidad de prestar atención a las variables valorativas de dicho proceso, en especial las relativas al profesorado y a los padres y madres. La mayoría de trabajos se centra en la normativa o en las variables cuantitativas relacionadas con el porcentaje de padres y madres que participan, la participación en los consejos escolares o la representatividad de las AMIPA. En el presente trabajo se completan las interpretaciones realizadas en los estudios sobre las opiniones y valoracions sobre las limitaciones para la participación, desarrollados en el curso 2008-2009 para el Consejo Económico y Social de las Illes Balears. |
| Font: | Anuari de l’educació de les Illes Balears 2010, pp 258-275 |
| Identificador: | 1889-805x |
| Tipus de document: | info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| Avís legal: | All rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess |

