Registro completo



Accedir a l'exemplar

Títol:     L'articulació territorial del turisme cultural i urbà. El cas de Palma
Autor/es Picornell Cladera, Mateu ; Ramis Cirer, Catalina Irene ; Arrom Munar, Joana Maria
Matèries en català: Turisme urbà -- Illes Balears -- Mallorca (Palma) ; Turisme cultural -- Illes Balears -- Mallorca (Palma)
Matèries en castellà: Turismo urbano -- Baleares -- Mallorca (Palma) ; Turismo cultural -- Baleares -- Mallorca (Palma)
Matèries en anglès: Tourisme urbain -- Spain -- Balearic Islands -- Majorca (Palma) ; Heritage tourism -- Spain -- Balearic Islands -- Majorca (Palma)
Resum-Abstract:  [cat] El turisme cultural no només implica la visita a llocs i monuments, sinó que abraça també el consum del mode de viure de les zones que es visiten. El turista consumeix productes mobles, immobles, tangibles i intangibles. La majoria d’ells, tenen una part de component intangible, cosa que no podem oblidar com a potencial recurs, que també és susceptible de ser o complementar un producte i ésser consumit turísticament. La present ponència estableix un model i metodologia per recollir l’inventari, la seva identificació i classificació, fer anàlisi i avaluació del patrimoni (tangible i intangible) existent en el recinte antic de Palma, avaluant la potencial jerarquia d’atracció, ja sigui per ells mateixos o en sinèrgia amb altres recursos. L’objectiu, d’una banda, és exposar un model d’instrument valuós per a la reconversió, potenciació i revitalització d’una ciutat o part d’ella (en el nostre cas, el recinte antic i històric de Palma) amb la idea d’assolir un producte integral turístic cultural i urbà, de qualitat i marca. Un segon objectiu, paral·lel, és moure la cultura i fer conèixer la riquesa i diversitat cultural de l’espai urbà, amb la idea de conscienciar de la necessitat d’una veraç gestió i cura del patrimoni, compatible amb el consum turístic i dins el marc de la sostenibilitat. ; [eng] Cultural tourism means not only visiting places and monuments but also consuming the way of life of the places visited. Tourists consume both movable and immovable property, both tangible and intangible goods. Most of these have a partial intangible component, which should not be disregarded as a potential resource, which may in turn be or complement a product and be consumed by tourists. This paper provides a model and a method to identify, inventory, classify, analyse and evalúate Palma històric centre’s (tangible and intangible) heritage, evaluating its potential attraction hierarchy, either in itself or in synergy with other resources. Our goal is, on one side, to present the model as a valid tool for restructuring, fostering and revitalising a city or a part of it (in our case, Palma oíd town) as a means of obtaining an integral cultural and urban touristic product, with quality and brand. A second parallel goal is to draw attention onto the richness and diversity of the urban space, in order to raise awareness on the need of a good management of heritage, compatible with touristic consumption and within the framework of sustainability.
Paraules clau:  [cat] Turisme cultural i urbà; Recursos turístics; Planificació; Producte turístic
[eng] Cultural tourism, Urban tourism, Planning, Touristic product
Font:  Turisme cultural: anàlisi, diagnòstic i perspectives de futur 2020, tom 1, pp 441-464
Identificador:  DL: PM 0012-2020
Tipus de document:  info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avís legal:  All rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess