|
Registro completo | |
---|---|
Títol: |
![]() |
Autor |
|
Editor: | Universitat de les Illes Balears |
Data: | 2010 |
Director de la memòria: | Romera Ciria, Magdalena ; Noguerol Rodrigo, Artur |
Matèries en català: | Didàctica de la Llengua |
Matèries en castellà: | Didáctica de la Lengua |
Matèries en anglès: | Didactics of Language |
Resum - Abstract: |
Aquest estudi intenta aportar llum a la complexa pregunta de com es desenvolupa la competència plurilingüe. Per a tal finalitat, s’estudien els recursos mobilitzats per alumnes de diferents edats, mentre resolen unes activitats multilingües que responen a l’enfocament plural éveil aux langues. Davant els reptes de la diversitat i la cohesió social, el Consell d’Europa proposa el desenvolupament del plurilingüisme i la seva competència a través de documents com la Guia per al desenvolupament de polítiques educatives lingüístiques a Europa. La manera de dur a la pràctica el desenvolupament de l’esmentada competencia és a través de la didáctica del plurilingüisme. En aquest treball innovador, es posa en marxa tot un dispositiu de recerca-acció que inclou alumnes, professors i investigadors, amb l’objectiu d’esbrinar quina informació se’n pot extreure d’unes sessions que utilitzen un plantejament plural de les llengües i que tenen com a darrer objectiu el desenvolupament del plurilingüisme |
Paraules clau de l'autor: |
Plurilingüisme, Competència plurilingüe, Didàctica, Estratègies, Recursos, Ensenyament, Aprenentatge, Llengües |
Drets d'autor aplicables a aquesta obra: | all rights reserved, info:eu-repo/semantics/openAccess |