Registro completo
Títol:     Enquesta sociolingüística al col·lectiu de mestres d'Educació Primària a Mallorca
Autor
Oliver Grau, Silvia
Editor: Universitat de les Illes Balears
Data:  2010
Director de la memòria: Bibiloni, Gabriel
Matèries en català: Sòciolingüística
Matèries en castellà: Sociolingüística
Resum - Abstract: 

Aquesta memòria d’investigació ens permetrà conèixer millor un dels col·lectius més importants per a la normalització del català, que són els mestres. L’estudi es concreta en els mestres d’Educació Primària de Mallorca. Primer, descriurem les característiques sociodemogràfiques i lingüístiques. I, després, analitzarem el grau de coneixement i de domini lingüístic que autodeclaren els mestres, pel que fa a les quatre habilitats lingüístiques bàsiques i als aspectes lingüístics concrets de pronúncia, gramàtica, ortografia i vocabulari. Tindrem en compte les variables del tipus de família, sexe, origen, llengua primera i edat. L’eina d’investigació que hem emprat ha estat el qüestionari; per al tractament estadístic de les dades, hem usat el SPSS (Statistical Package of Social Sciencie) i per a l’estudi no experimental ens hem basat en l’anàlisi de la variància (ANOVA).

Paraules clau de l'autor: 

Paraules clau: Llengua catalana, magisteri, mestres, educació primària, competència lingüística, habilitats lingüístiques, aspectes lingüístics, catalanoparlants, castellanoparlants, bilingües, pronúncia, vocabulari. Palabras clave: Lengua catalana, magisterio, maestros, educación primaria, competencia lingüística, habilidades lingüísticas, aspectos lingüísticos, catalanohablantes, castellanohablantes, bilingües, pronunción, vocabulario. Keywords: Catalan, Primary School Education, teachers, primary education, linguistic competency, linguistic skills, linguistic aspects, Catalan L1, Spanish L1, bilingual, pronunciation, vocabulary.

Drets d'autor aplicables a aquesta obra:  all rights reserved, info:eu-repo/semantics/openAccess