|
Registro completo | |
---|---|
Títol: |
![]() |
Autor |
|
Editor: | Universitat de les Illes Balears |
Data: | 2010 |
Director de la memòria: | Juan Garau, Maria ; Prieto Arranz, José Igor |
Matèries en català: | Adquisició de llengua estrangera |
Matèries en anglès: | Foreign language acquisition, language and culture |
Resum - Abstract: |
L’ús de l’anglès com a llengua internacional ha produït un augment en la literatura, fet que qüestiona la connexió entre la llengua anglesa i les cultures històricament associades a aquesta i, conseqüentment, com i quins aspectes culturals de la llengua s’han d’ensenyar. Aquesta investigació considera el paper de la cultura dins l’aprenentatge de l’anglès com a llengua estrangera a Mallorca, Espanya. Els resultats mostren que un alt percentatge dels nostres estudiants creu que els coneixements de les cultures dels països anglòfons és una competència important en el marc de l’aprenentatge de la llengua anglesa. Així i tot, pensen que els coneixements culturals d’aquests països no són el factor més important i, a més, no tots comparteixen el mateix interès per la inclusió d’algunes dimensions específiques al seu curs d’anglès. Així mateix, molts dels seus coneixements culturals es basen en la ‘cultura popular’ i els estereotips, els quals han estat absorbits a les seves vides quotidianes i divulgats pels avenços tecnològics als medis de comunicació i a Internet. El uso del inglés como lengua internacional ha producido un aumento en la literatura lo cual cuestiona la conexión entre la lengua inglesa y las culturas históricamente asociadas a ella, y consecuentemente, cómo y qué aspectos culturales de la lengua debe enseñar. Esta investigación considera el rol de la cultura en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera en Mallorca, España. Los resultados muestran que un alto porcentaje de nuestros estudiantes cree que el conocimiento de las culturas de países anglófonos es una competencia importante dentro del aprendizaje de la lengua inglesa. Sin embargo, piensan que los conocimientos culturales de estos países no son el factor más importante y además, no todos comparten el mismo interés por la inclusión de algunas dimensiones específicas en su curso de inglés. Asimismo, mucho de su conocimientos culturales están basados en la ‘cultura popular’ y los estereotipos, los cuales han sido absorbidos en sus vidas cotidianas y divulgados por las avances tecnológicos en los medios de comunicación y en Internet Use of English as an international language (EIL) has resulted in a large amount of literature which questions the link between the English language and the cultures to which this language has historically been associated with. Consequently, this implies a possible change in how and which cultural aspects of the language should be taught. This research considers the role played by culture in the learning of English as a foreign language (EFL) in Majorca, Spain. Results show that a high percentage of our learners believe that the cultural knowledge of English-speaking countries is an important competency of EFL. Nevertheless, they feel that cultural knowledge itself is not the most important factor and they do not all share an interest in the inclusion of certain cultural dimensions in their EFL course. Furthermore, much of their cultural knowledge is based on ‘popular culture’ and stereotypes which have been further disseminated by technological advances in the media and internet. |
Paraules clau de l'autor: |
llengua i cultura, adquisició de l’anglès com a llengua estrangera, anglès com a llengua internacional, competència (inter)cultural, les cultures dels països angloparlants lengua y cultura, adquisición del inglés como lengua extranjera, inglés como lengua internacional, competencia (inter)cultural, culturas de los paises anglófonos language and culture, aquisition of English as a foreign language, English as an internacional language, (inter)cultural competence, (inter)cultural awareness, the cultures of English-speaking countries |
Drets d'autor aplicables a aquesta obra: | all rights reserved, info:eu-repo/semantics/openAccess |