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Títol:     Synchronous versus asynchronous methodology in nursing students: a comparative study
Autor/es Moreno, Guillermo ; García-González, Francisco José ; Meneses-Monroy, Alfonso ; Valdespina-Aguilar, Carlos ; Mayor-Silva, L. Iván
Matèries en català: Ciències de la Salut ; Medicina
Matèries en castellà: Ciencias de la salud ; Medicina
Matèries en anglès: Health Sciences ; Medicine
Abstract:  [eng] Objectives: This study aimed to assess the influence of self-regulation and self-efficacy on two different e-learning models, asynchronous vs synchronous. Methods: 201 nursing students were randomly assigned (1:1) to a synchronous working group (SG) versus an asynchronous working group (AG). Sociodemographic variables, self-efficacy and self-regulation were collected. Comprehension was assessed with a multiple-choice test. Linear regression was used to identify influential covariates, and test scores were compared using propensity scoring and inverse probability weighted regression. Results: There were no differences between synchronous and asynchronous interventions. Age (β = -0.04), employment status (β = 1.16) and level of performance self-regulation strategies (β = 0.31) predicted the level of knowledge acquired. After adjusting for the scores of both groups, no differences were found in the knowledge test scores. Conclusions: There are no differences between the two e-learning models. Regardless of the type of model, level of self-regulation, employment status and age have an impact on e-learning. ; [spa] Objetivos: Este estudio tuvo como objetivo evaluar la influencia de la autorregulación y la autoeficacia en dos modelos diferentes de aprendizaje electrónico, asíncrono y sincrónico. Métodos: 201 estudiantes de enfermería fueron asignados aleatoriamente (1:1) a un grupo de trabajo sincrónico (SG) versus un grupo de trabajo asincrónico (AG). Se recogieron variables sociodemográficas, autoeficacia y autorregulación. La comprensión se evaluó con una prueba de opción múltiple. Se utilizó la regresión lineal para identificar covariables influyentes y las puntuaciones de las pruebas se compararon mediante puntuación de propensión y regresión ponderada de probabilidad inversa. Resultados: No hubo diferencias entre las intervenciones sincrónicas y asincrónicas. La edad (β = -0,04), la situación laboral (β = 1,16) y el nivel de estrategias de autorregulación del desempeño (β = 0,31) predijeron el nivel de conocimientos adquiridos. Después de ajustar por las puntuaciones de ambos grupos, no se encontraron diferencias en las puntuaciones de las pruebas de conocimientos. Conclusiones: No existen diferencias entre los dos modelos de e-learning. Independientemente del tipo de modelo, el nivel de autorregulación, la situación laboral y la edad tienen un impacto en el e-learning.
Font:  Academic Journal of Health Sciences 2024, vol. 39, n. 3, pp. 114-120
Identificador:  doi: 10.3306/AJHS.2024.39.03.114 ; e-ISSN: 2255-0569
Tipus de document:  info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avís legal:  All rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess