Registro completo



Accedir a l'exemplar

Títol:     Visibilitzant les dones a l’antiguitat: una proposta didàctica per a primer d’ESO
Autor/es Tomàs Ferrutxe, Bàrbara B.
Editor: Universitat de les Illes Balears. Departament de Ciències Històriques i Teoria de les Arts
Matèries en català: Dones--Història ; Ensenyament -- Illes Balears.
Matèries en castellà: Mujeres -- Historia ; Enseñanza -- Baleares (Comunidad Autónoma).
Matèries en anglès: Women--History ; Teaching -- History.
Abstract:  [cat] Atès que el paper de la dona en l’antiguitat es troba limitat en el currículum escolar, amb una absència de les seves aportacions i sovint amb una representació estereotipada, es presenta a continuació una proposta per fer-la visible. Per aquest motiu, mostram una proposta didàctica materialitzada en l’ús de diferents activitats com a eina, amb l’objectiu que els docents puguin implementar aquest enfocament en les seves sessions d’història antiga. ; [eng] As women’s roles in ancient history are limited on the school curriculum—with no reference to their contributions and an often-stereotypical portrayal—this article aims to raise their visibility. To do this, we set out a teaching approach using different activities, so that teachers can use the proposal in their classes on ancient history.
Font:  Mayurqa, núm. 5 (2023) V època, pp. 92-106
Identificador:  https://doi.org/10.22307/2386.7124.2023.01.007 ; e-ISSN: 2386-7124
Tipus de document:  info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avís legal:  all rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess