Registro completo



Accedir a l'exemplar

Títol:     Taller de teatre. Una experiència didàctica a l’educació infantil
Autor/es García Socías, Catalina ; Caro Martínez, Maria ; Serra Arbona, Catalina
Matèries en català: Teatre escolar Educació infantil ; Educació
Matèries en anglès: College and school drama Study and teaching (Preschool) ; Education
Abstract:  L’article descriu una proposta pedagògica sobre representacions teatrals. Aquesta proposta va ser desenvolupada amb alumnes d’educació infantil del CEIP Pere Cerdà de Sóller entre els cursos 2002-2003 i 2008-2009. Els objectius de la proposta van ser: millorar l’expressió comunicativa mitjançant frases de tipus enunciatiu, interrogatiu i exclamatiu; observar, analitzar i verbalitzar les característiques dels personatges de l’obra; retenir gestos i moviments del personatge sobre l’escenari, desenvolupar el llenguatge gestual, etc. L’argument de les obres es basa en contes clàssics i de literatura local. Es detallen aspectes a considerar a l’hora de preparar l’attrezzo i s’aporta un històric de les representacions teatrals iniciades des del curs 2002-2003. ; El artículo describe una propuesta pedagógica sobre representaciones teatrales. Esta propuesta fue desarrollada con alumnos de educación infantil del CEIP Pere Cerdà de Sóller entre los cursos 2002-2003 y 2008-2009. Los objetivos de la propuesta fueron: mejorar la expresión comunicativa mediante frases de tipo enunciativo, interrogativo y exclamativo; observar, analizar y verbalizar las características de los personajes de la obra; retener gestos y movimientos del personaje sobre el escenario; desarrollar el lenguaje gestual, etc. El argumento de las obras se basa en cuentos clásicos y de literatura local. Se detallan aspectos a considerar a la hora de preparar el atrezo y se aporta un histórico de las representaciones teatrales iniciadas desde el curso 2002-2003. ; This article describes a pedagogical theatre performance proposal that was carried out with public preschool students from the CEIP Pere Cerdà School in Sóller, Mallorca, between the 2002-2003 and 2008-2009 academic years. Among other objectives, this proposal set out to improve oral communication through the use of declarative, interrogative and exclamatory sentences; observe, analyse and verbalise the traits of the characters in the play; retain the gestures and movements of the characters on stage; and develop body language. The stories of the plays performed were based on classic fairy tales and the folk tales of local literature. This study additionally notes the different aspects to be taken into account when preparing stage props and sets, while also offering a review of the plays performed as of the first year of the project, during the 2002-2003 academic year.
Font:  InnovIB 2013, N. 3, pp. 170-200
Identificador:  2172-587X
Tipus de document:  info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avís legal:  all rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess