Registro completo | |
---|---|
![]() Accedir a l'exemplar |
|
Títol: |
![]() |
Autor/es | Torres Canet, Antònia ; Alemany Garrido, M. Luisa |
Matèries en català: | Pares i fills ; Autoestima en els infants ; Família ; Educació |
Matèries en anglès: | Parent and child ; Self-esteem in infants ; Family ; Education |
Abstract: | L’article descriu una proposta pedagògica adreçada a alumnes d’educació infantil d’entre 3 i 5 anys. Aquesta unitat de programació pretén abordar l’educació de les habilitats i capacitats per al desenvolupament físic, emocional, afectiu, social i intel·lectual dels nins. El canvi consisteix a fomentar la comunicació entre els companys de classe i llurs respectives famílies. Es pretén afavorir la relació família-escola, compartir vincles afectius familiars amb companys i mestres, adquirir seguretat emocional i afectiva, exposar objectes personals, augmentar capacitats auditives i de concentració, etc. La metodologia de treball consisteix que cada alumne porta en un petit maletí objectes personals (fotografies, roba, joguines, etc.) i explica a la resta de companys aspectes relacionats amb el seu entorn familiar. En sessions posteriors, els nins vénen acompanyats per familiars, els quals s’encarreguen de comentar fotografies i parlar de la història personal del petit. Com a activitats complementàries a la unitat, es desenvolupen aquelles relacionades amb la lectoescriptura, el dibuix i l’expressió oral. ; El artículo describe una propuesta pedagógica dirigida a alumnos de educación infantil de entre 3 y 5 años. Esta unidad de programación pretende abordar la educación de las habilidades y capacidades para el desarrollo físico, emocional, afectivo, social e intelectual de los niños. El cambio consiste en fomentar la comunicación entre los compañeros de clase y sus respectivas familias. Se pretende favorecer la relación familia-escuela, compartir vínculos afectivos familiares con compañeros y maestros, adquirir seguridad emocional y afectiva, exponer objetos personales, aumentar capacidades auditivas y de concentración, etc. La metodología de trabajo consiste en que cada alumno lleva en un pequeño maletín objetos personales (fotografías, ropa, juguetes, etc.) y explica al resto de compañeros aspectos relacionados con su entorno familiar. En sesiones posteriores, los niños vienen acompañados por familiares los cuales se encargan de comentar fotografías y hablar de la historia personal del pequeño. Como actividades complementarias a la unidad, se desarrollan aquellas relacionadas con la lectoescritura, el dibujo y la expresión oral. ; This article describes a pedagogical proposal targeting preschool and primary school students between ages 3 and 5. This unit focuses on the teaching skills and abilities for the children’s physical, emotional, social and intellectual development. This proposal is unique, as it fosters the children’s communication with both their classmates and their respective families. Through this method, the authors aim to strengthen family-school relations, encourage the children to share their emotional family bonds and their personal belongings with their classmates and teachers, increase their emotional security, and improve their listening and concentration skills, among others. The methodology consists of having each student bring a number of personal objects inside a small suitcase (photographs, clothes, toys, etc.) and share different aspects of his/her home environment with the rest of the class. In subsequent class sessions, each child brings a member of his/her family to class. Each accompanying visitor in turn discusses the photographs and talks about his/her child’s personal life. The unit is completed with additional reading, writing, drawing and oral expression activities. |
Font: | InnovIB 2013, N. 3, pp. 138-148 |
Identificador: | 2172-587X |
Tipus de document: | info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Avís legal: | all rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess |