Registro completo



Accedir a l'exemplar

Títol:     La importancia de una correcta gestión preventiva respecto a los profesionales educativos en los centros públicos de enseñanza obligatoria
Autor/es: Riera Rosselló, Carlos
Matèries en català: Eduació
Matèries en anglès: Education
Abstract:  Aquest article tracta sobre el personal docent i la seva consideració com a professionals clau per al progrés social. Per sostenir aquesta afirmació és necessari retrocedir en el temps i realitzar una breu observació de certs factors interessants, en concret tres: en primer lloc, l’evolució i el desenvolupament del treball en plena Revolució Industrial i la seva evolució fins a l’actualitat; en segon terme, l’aplicació en matèria educativa de les noves maneres i els nous mitjans de producció sorgits arran de la industrialització de la societat; i finalment, l’aparició de la gestió preventiva i la seva aplicació en les feines desenvolupades per compte d’altri. I tot això es tractarà tenint en compte l’especificitat espanyola enfront dels models oferts a Europa. D’aquesta manera es pretén observar les similituds que apareixen entre situacions passades i actuals, amb el resultat d’introduir noves propostes relacionades amb el docent, la qualitat de l’ambient i la correcta gestió preventiva ; This article explores the subject of teachers and their role as key professionals in social development. To support this claim, we must go back in time and briefly highlight a number of interesting factors, in particular three: firstly, the evolution and development of jobs in the Industrial Revolution and their evolution through to the present; secondly, the application in education of new ways and means of production that emerged as a result of society’s industrialization; and finally, the emergence of preventive management and its application in the field of salaried work. All this will be explored, bearing in mind Spain’s specific circumstances as compared with other models present in Europe. The aim is to observe similarities between past and present situations in order to come up with new approaches to teaching, the quality of teaching environments and proper preventive management.
Font:  Educació i Cultura 2013, no. 24, pp. 161-174
Identificador:  0212-3169
Tipus de document:  info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avís legal:  all rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess