Registro completo



Accedir a l'exemplar

Títol:     L’efecte de les intervencions escolars en la promoció d’activitat física
Autor/es: Muntaner, Adrià ; Borràs, Pere A.
Matèries en català: Eduació
Matèries en anglès: Education
Abstract:  L’entorn escolar és considerat el més adequat per implementar-hi intervencions que contrarestin la inactivitat física, tot i que encara hi ha controvèrsia sobre quina és la millor estratègia. L’objectiu d’aquest article va ser revisar d’una manera sistemàtica les intervencions escolars actuals en la promoció de l’activitat física. Varen ser inclosos en la revisió estudis controlats i aleatoritzats duts a terme a les escoles, que haguessin inclòs alguna mesura d’activitat física o de condició física i en els quals haguessin participat nins de sis a dotze anys, i que foren publicats entre els anys 2007 i 2012. En aquesta revisió, entre el 70-80% dels estudis varen ser efectius. La intervenció basada en la combinació de diferents components va ser l’estratègia més consistent. ; School-based interventions are thought to be the most appropriate, effective way of counteracting low physical activity, although controversy surrounds what the best strategy is. This paper aims to make a systematic review of current interventions in schools. Random controlled trials in schools with some resulting measurement of physical activity or fitness were reviewed, using a population aged 6 to12 and studies published from 2007 to 2012. In the review, 70 to 80% of the trials were found to be effective. The most consistent intervention strategy was based on combination of different components.
Font:  Educació i Cultura 2013, no. 24, pp. 109-120
Identificador:  0212-3169
Tipus de document:  info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avís legal:  all rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess