Registro completo



Accedir a l'exemplar

Títol:     Reptes, perspectives i possibilitats del patrimoni fotogràfic digital per a la història i el museisme educatiu
Autor/es: Comas Rubí, Francesca ; Motilla Salas, Xavier ; Sureda García, Bernat
Matèries en català: Educació
Matèries en anglès: Education
Abstract:  En la historiografia actual, la fotografia, com a font històrica, adquireix un valor especial. En aquests moments, gràcies a la imatge digital i el seu baix cost tant per a la realització com per a l’emmagatzematge, les institucions educatives generen moltes més imatges fotogràfiques, i molt més naturals, ja que, pel fet de no tenir cost, desapareix la necessitat que es tenia abans de «posar» o preparar-les. No obstant això, no existeix una consciència generalitzada de la importància de conservar aquestes imatges com a patrimoni actual, ni dels perills de la seva preservació. És en aquest punt quan, des de la museologia de l’educació, es pot intervenir ; Photography as an historical source is especially valuable in contemporary historiography. Thanks to the low cost of creating and storing digital images, educational institutions are generating many more photographs and far more natural ones today; since they are free, the need to “stage” or prepare them has disappeared. Nevertheless, there is no widespread awareness of the importance of preserving these images as contemporary heritage or of the hazards involved in preserving them; this point is where educational museum studies can intervene.
Font:  Educació i cultura 2011, no. 22, pp. 007-020
Identificador:  0212-3169
Tipus de document:  info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avís legal:  all rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess