Abstract:
|
En aquest article hem volgut establir la importància del treball de la llengua oral des de l'escola en l'adolescència, ja que un bon comunicador té un futur mes brillant en una societat que està mediatitzada pel llenguatge. En aquest sentit, hem posat l'accent en el fet que els adolescents necessiten aprendre moltes habilitats de llengua oral i que és necessari adoptar una perspectiva funcional que permeti que els adolescents es desenvolupin eficaçment en el seu medi. L'àmbit escolar és el lloc idoni per desenvolupar aquest aprenentatge i, tot i que tots estiguem implicats en l'ensenyament de la llengua oral, els docents han de ser conscients que ells són models de llengua oral per als seus alumnes adolescents. A més, en ser el llenguatge mediador de coneixement, totes les àrees estan implicades en la seva adquisició (noves paraules per a nous conceptes, etc.), motiu pel qual la metodologia d'elecció per a l'ensenyament de totes les àrees del currículum ha de ser aquella que potenciï l'ús de la llengua oral. D'altra banda, en les classes de llengua és important tenir en compte que les activitats de llengua oral han d'estar programades i han de complir uns determinats requisits, com ser majoritàriament orals, permetre la participació activa i interactiva dels alumnes, ser significatives i estar planificades. ; The aim of this paper is to establish the importance of oral language work in schools during the adolescent stage. In our language-influenced society, the most brilliant futures will be had by those who are most proficient at communicating. This paper emphasizes the fact that adolescents still need to learn many oral language skills. A functional approach to oral language teaching is needed so that adolescents can develop successfully in their environment. School is the ideal place to work on these skills, and, although everybody is involved in language learning, teachers must be especially aware that they act as a model for their adolescent students in the use of oral language. Furthermore, since language is a vehicle in the learning process, all curricular subjects are involved in the acquisition of oral language (new words for new concepts etc.). Consequently, the methodology that is used to teach all these subjects must be one that promotes a use of oral language. At the same time, oral language activities must to be programmed, and they should also fulfil certain requirements, such as being mainly oral in content, allowing the students to participate actively and interactively, and to be meaningful and planned beforehand. |