<br><br> <h2>Bones pràctiques en entorns pedagògics</h2> <p>Bones Pràctiques en Entorns Pedagògics és un projecte col·laboratiu del <strong>departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació</strong> de la UIB orientat a identificar, analitzar i difondre bones pràctiques pedagògiques (iniciatives i/o experiències educatives, polítiques, models d'actuació, programes, projectes, etc.) amb la pretensió d'ajudar a promoure canvis i millores en l'educació de les Illes Balears des de la premissa que la clau del canvi és a les nostres mans. Per això, aquesta iniciativa es duu a terme de manera col·laborativa entre els protagonistes implicats en l’experiència que s’analitza i professorat del Departament.</p> <p><strong>Amb aquesta finalitat, ens proposam</strong>:</p> <ol> <li>Identificar les bones pràctiques que es desenvolupen en els entorns pedagògics de les Illes Balears.</li> <li>Analitzar les experiències identificades.</li> <li>Difondre les experiències mitjançant una publicació en format de paper i electrònic a través del web.</li> </ol> <p>L’anàlisi de les bones pràctiques es realitza conjuntament entre &nbsp;docents protagonistes de l’experiència i &nbsp;professorat del nostre departament.</p> <p>L’anàlisi de de &nbsp;bones pràctiques <strong>segueix l’estructura següent:</strong></p> <ol> <li>Dades bàsiques del context pedagògic en el qual es duu a terme l'experiència. Respon a la qüestió següent: «en quin context sociocultural es va originar la pràctica?»</li> <li>Finalitat de la bona pràctica, l'origen i evolució. En aquest apartat es recull informació per respondre preguntes com ara: «quins són els objectius de la pràctica?», «quin origen té?», «quines causes i/o circumstàncies la motivaren?», «qui la va posar en marxa i qui hi està implicat?», «quines foren les dificultats inicials?»</li> <li>Trets fonamentals de la bona pràctica. Descripció dels trets principals de la pràctica. Es consideren, almenys, els punts següents: <ul> <li>Descripció de la pràctica: en què consisteix, la dinàmica que segueix, les característiques del grup docent que hi participa, i els canvis s’hi han hagut d’introduir per fer-la possible.</li> <li>Referències teòriques: fonamentació teòrica de la pràctica.</li> <li>Avaluació: evidències del seu funcionament.</li> </ul> </li> <li>Conclusions generals sobre l’experiència i la seva fonamentació teòrica</li> </ol> <p>En la redacció dels números de la col·lecció intervenen diferents membres del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació (PAPE). La coordinació del projecte és a càrrec de les professores Carme Pinya i Maria Rosa Rosselló, que compten amb l'ajuda d’un comitè assessor.</p> logo_home.png logo_collection.png Bones pràctiques en entorns pedagògics Autor Text complet Any de publicació Paraula clau títol text Title Source _textdocument_ Any de publicació Autor Text complet {"name":"dc.Title","label":"Title","tooltip":"dc.Title: A name given to the resource.","type":"text"}, {"name":"dc.Creator","label":"Creator","tooltip":"dc.Creator: An entity primarily responsible for making the content of the resource.","type":"text"}, {"name":"dc.Description","label":"Description","tooltip":"dc.Description: An account of the content of the resource.","type":"text"} Títol Paraula clau _textdocument_ null null null null null null null null null null null null null null null null null null null títol null Any null eduard.delvalle@uib.es true 9 lucene bonesPractiquesEntornsPedagogics gdbm 1706102553 1706102528 /greenstone/sites/localsite/collect/bonesPractiquesEntornsPedagogics untidy admin@example.com https://ibdigital.uib.es/greenstone/library?l=ca https://ibdigital.uib.es