Abstract:
|
[cat]La investigació tracta sobre la família d’artistes Torres de la segona meitat del segle XVIII i del segle XIX. A més d’establir les dades vitals d’alguns dels components que en devien formar part, s’analitzen diverses obres que dugueren a terme: d’un, Rafel Torres Vezia, es tracta el treball que realitzà a Deià i a Santa Maria del Camí, tant amb la realització d’escultures com en el treball escultòric dels retaules; de Rafel Torres Rubert, s’analitza el monument de la Mare de Déu Morta de Pollença com a obra seva i promoguda per la família Alemany; i d’un darrer, Guillem Torres Rubert, es presenta la intervenció que tengué per a la realització i decoració de la cúpula i retaule de la capella de la Puríssima pel Convent de Sant Francesc de Ciutat de Mallorca. ; [eng]This research deals with the Torres, an artist family from the second half of the 18th century and of the 19th century. In addition to establishing vital data about some of the members of the family, several of their works are analyzed. Rafel Torres Vezia worked at Deia and Santa Maria del Camí conducting the sculptural work of the altar; Rafel Torres Rubert sculpted the monument of the Virgin Mary of Pollença as promoted by the Alemany-Cànaves family; and last, Guillem Torres Rubert, who worked for the realization and decoration of the dome and altar of the chapel of the Immaculate of the Convent of St. Francis of Palma de Mallorca. |