Registro completo



Accedir a l'exemplar

Títol:     Lectura i joves universitaris: aproximació i propostes
Autor/es Rayó González, Mar
Matèries en català: Joventut ; Lectura--Animació.
Matèries en castellà: Lectura--Animación ; Jóvenes -- Baleares (Comunidad Autónoma) .
Matèries en anglès: Youth ; Reading promotion.
Resum-abstract:  [cat] Els índexs de lectura mostren que, a Espanya, les persones que més llegeixen són els joves d’entre 14 i 24 anys. Però si miram amb lupa els hàbits lectors dels joves universitaris, constatam que la majoria no té realment consolidat l’hàbit de la lectura. Els estudis confirmen que l’alumnat que llegeix habitualment i té la lectura integrada en el seu estil de vida obté més bones qualificacions i, en general, té més rendiment acadèmic. Però la fragilitat del procés d’adquisició de l’hàbit lector i el desenvolupament i la consolidació d’aquesta rutina ens confirmen que aquest ja no pot circumscriure’s sols a l’educació primària i secundària i que ha de continuar treballant-se en l’educació superior. Per aquest motiu, a més d’exposar els beneficis de la lectura en el benestar de les persones, l’article fa algunes propostes que podrien desenvolupar- se a la UIB amb l’objectiu de fomentar la lectura entre els joves estudiants i la comunitat universitària. ; [spa] Los índices de lectura muestran que, en España, las personas que más leen son los jóvenes de entre 14 y 24 años. Pero si miramos con lupa los hábitos lectores de los jóvenes universitarios, constatamos que la mayoría no tienen realmente consolidado el hábito de la lectura. Los estudios confirman que el alumnado que lee habitualmente y tiene la lectura integrada en su estilo de vida obtiene mejores calificaciones y, en general, mejor rendimiento académico. Pero la fragilidad del proceso de adquisición del hábito lector y el desarrollo y la consolidación de esta rutina nos confirman que este ya no puede circunscribirse solo a la educación primaria y secundaria y que tiene que continuar trabajándose en la educación superior. Por este motivo, además de exponer los beneficios de la lectura en el bienestar de las personas, el artículo hace algunas propuestas que podrían desarrollarse en la UIB con el objetivo de fomentar la lectura entre los jóvenes estudiantes y la comunidad universitaria.
Font:  Anuari de la Joventut de les Illes Balears 2024, pp. 417-430
Identificador:  ISSN: 2605-5139
Tipus de document:  info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avís legal:  All rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess