Resum-abstract:
|
[cat] El temps lliure és un temps fonamental per a totes les persones, ja que a tothom li agrada gaudir del temps que li queda després de fer feina o anar a l’escola per a descansar, divertir- se i desenvolupar-se. Aquestes tres característiques són les que defineixen el concepte del lleure, el qual, en la societat en què vivim esdevé una eina imprescindible per a la transformació social, ja que a través d’aquest, infants i joves tindran la capacitat d’aprendre els valors més importants per a viure en societat, podran exercir el seu dret a la llibertat d’expressió i el dret a la igualtat d’oportunitats. Aquest capítol es centra en la recerca bibliogràfica i entrevistes a diferents monitors i monitores de clubs d’esplai i agrupaments d’escoltes de Balears, i als representants de diferents escoles de formació que ofereixen el curs de Monitor/a de Temps Lliure. A més es fa incidència en la formació que reben monitors i monitores de temps lliure per a assolir les competències i habilitats necessàries per fer d’aquest lleure, un lleure de qualitat, segur i inclusiu. S’ha pogut determinar la importància del lleure com a generador de contextos per al desenvolupament personal i el servei a la comunitat, i la gran importància que els monitors i monitores estiguin ben formats per a poder assegurar que el lleure esdevingui un espai segur per als infants i joves, a més de poder acompanyar-los en el procés d’aprenentatge. ; [spa] El tiempo libre es un tiempo fundamental para todas las personas, ya que a todo el mundo le gusta disfrutar del tiempo que le queda después de trabajar o ir a la escuela para descansar, divertirse y desarrollarse. Estas tres características son las que definen el concepto del ocio, el cual, en la sociedad en la que vivimos se convierte en una herramienta imprescindible para la transformación social, ya que a través de éste, niños y jóvenes tendrán la capacidad de aprender los valores más importantes para vivir en sociedad, podrán ejercer su derecho a la libertad de expresión y el derecho a la igualdad de oportunidades. Este capítulo se centra en la búsqueda bibliográfica y en entrevistas a diferentes monitores y monitoras de Clubs d’Esplai y Agrupaments d’Escoltes de Balears, y a los representantes de diferentes escuelas de formación que ofrecen el curso de Monitor/a de Tiempo Libre. Además, se hace incidencia en la formación que reciben monitores y monitoras de tiempo libre para alcanzar las competencias y habilidades necesarias para hacer de este ocio, un ocio de calidad, seguro e inclusivo. Se ha determinado la importancia del ocio como generador de contextos para el desarrollo personal y el servicio a la comunidad, y la gran importancia de que los monitores y monitoras estén bien formados para poder asegurar que el ocio se convierta en un espacio seguro para los niños y jóvenes, además de poder acompañarlos en el proceso de aprendizaje. |