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Títol: |
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Autor/es | Macías González, Liberto ; Vives Barceló, Marga |
Resum-abstract: | [cat] Aquest article pretén comprovar que la xarxa de suport social que es crea en el moment de participar en un programa formatiu durant un temps determinat és significativa i millora la qualitat de vida dels participants, així com el procés d’aprenentatge permanent. L’estudi es va dur a terme amb alumnat del Diploma Sènior de la Universitat Oberta per a Majors (UOM). Hi participaren tres promocions diferents de tres cursos acadèmics, en total hi participaren 202 alumnes (131 el primer curs i 71 el tercer curs); d’edats compreses entre els 60 i els 84 anys. Emplenaren un qüestionari on posteriorment es van analitzar: a) les relacions perdudes; b) les relacions guanyades; c) els sentiments de solitud; d) els canvis en la xarxa social en els últims cinc anys, i e) la influència de participar en la UOM. Com a conclusió, es pot afirmar que un dels factors associats que resulten importants per a l’alumnat durant la participació en el programa formatiu és la generació d’una nova xarxa social i l’ampliació de la que ja tenien establerta, formant d’aquesta manera un grup d’amics o companys que comparteixen diverses activitats tant acadèmiques com de fora de la universitat. ; [spa] Este artículo pretende comprobar que la red de apoyo social que se crea en el momento de participar en un programa formativo durante un tiempo determinado es significativa y mejora la calidad de vida de los participantes, así como el proceso de aprendizaje permanente. El estudio se llevó a cabo con alumnado del Diploma Sénior de la Universitat Oberta per a Majors (UOM). Participaron tres promociones diferentes de tres cursos académicos, en total participaron 202 alumnos (131 el primer curso y 71 el tercer curso); de edades comprendidas entre los 60 y los 84 años. Rellenaron un cuestionario donde posteriormente se analizaron: a) las relaciones perdidas; b) las relaciones ganadas; c) los sentimientos de soledad; d) los cambios en la red social en los últimos cinco años, y e) la influencia de participar en la UOM. Como conclusión, se puede afirmar que uno de los factores asociados que resultan importantes para el alumnado durante la participación en el programa formativo es la generación de una nueva red social y la ampliación de la misma que ya tenían establecida, formando de este modo un grupo de amigos o compañeros que comparten varias actividades tanto académicas como fuera de la Universidad. |
Font: | Anuari de l’envelliment. Illes Balears 2024, pp. 103-126 |
Identificador: | ISSN: 2174-7997 ; Dipòsit legal: PM-2908-2008 |
Tipus de document: | info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Avís legal: | All rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess |