Títol:
|
PISA 2022: de les opinions preconcebudes a la interpretació rigorosa dels resultats |
Autor/es
|
Morante Milla, Antoni
|
Matèries en català:
|
Educació -- Avaluació -- Illes Balears |
Matèries en castella:
|
Educación -- Evaluación -- Baleares (Comunidad Autónoma) |
Matèries en anglès:
|
Education -- Evaluation -- Spain -- Balearic Islands |
Resum-Abstract:
|
[cat] Aquest treball pretén contribuir a la realització d’una interpretació rigorosa dels resultats de l’estudi PISA 2022 a les Illes Balears a partir de les dades contingudes en l’informe defugint les opinions preconcebudes i acientífiques que sovint impregnen el debat públic al voltant d’aquesta qüestió. D’aquesta manera, es pretén facilitar el compliment de l’objectiu de l’estudi d’orientar les polítiques educatives a partir de les característiques i resultats del nostre sistema educatiu i permetre l’adopció de mesures de millora. Per això, finalment s’introdueixen diverses propostes per fer una anàlisi més en profunditat d’aspectes rellevants inclosos en l’informe. ; [spa] Este trabajo pretende contribuir a la realización de una interpretación rigurosa de los resultados del estudio PISA 2022 en las Illes Balears a partir de los datos contenidos en el informe y rehuyendo las opiniones preconcebidas y acientíficas que a menudo impregnan el debate público en torno a esta cuestión. De esta forma, se pretende facilitar el cumplimiento del objetivo del estudio de orientar las políticas educativas a partir de las características y resultados de nuestro sistema educativo y permitir la adopción de medidas de mejora. Por ello, finalmente se introducen diversas propuestas para realizar un análisis más en profundidad de aspectos relevantes incluidos en el informe. |
Font:
|
Anuari de l’educació de les Illes Balears 2024, pp. 332-343 |
Identificador:
|
ISSN: 1889-805X ; Dipòsit legal: PM-2548-2004 |
Tipus de document:
|
info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Avís legal:
|
All rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess |