Registro completo



Accedir a l'exemplar

Títol:     Introducció: Digitalització i sostenibilitat. L’escola com a esperança per cuidar del futur
Autor/es Vallès Peris, Núria
Matèries en català: Sostenibilitat -- Illes Balears -- Educació ; Preservació digital
Matèries en castella: Sostenibilidad -- Baleares (Comunidad Autónoma) -- Educación ; Digitalización
Matèries en anglès: Sustainability -- Spain -- Balearic Islands -- Education ; Digital preservation
Resum-Abstract:  [cat] L’època actual està marcada per la creixent producció de dades (digitals) i algoritmes, la intensificació de la narrativa del solucionisme tecnològic (segons la qual qualsevol problema social es pot resoldre amb tecnologies digitals) i la creixent polarització social. En aquest panorama, la pandèmia de la COVID-19 ha augmentat l’ús i la narrativa al voltant de la digitalització en molts àmbits de la vida quotidiana, inclosa l’educació. A l’àmbit educatiu les tecnologies digitals sovint es presenten com la solució a problemes complexos, com l’abandonament escolar, la manca de motivació de l’alumnat, la inclusió educativa o la detecció de trastorns o situacions d’abús. Un procés, sens dubte, ple de debats i controvèrsies molt presents en la comunitat educativa.
Font:  Anuari de l’educació de les Illes Balears 2024, pp.17-33
Identificador:  ISSN: 1889-805X ; Dipòsit legal: PM-2548-2004
Tipus de document:  info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avís legal:  All rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess