Registro completo



Accedir a l'exemplar

Títol:     La vida quotidiana en els col·legis religiosos de la postguerra (1939-1945)
Autor/es Moll Bagur, Sergi
Matèries en català: Educació -- Illes Balears -- 1939-1945
Matèries en castella: Educación -- Baleares (Comunidad Autónoma) -- 1939-1945
Matèries en anglès: Education -- Spain -- Balearic Islands -- 1939-1945
Resum-Abstract:  [cat] Aquest treball historicoeducatiu té com a objectiu aportar noves evidències envers el dia a dia dels col·legis religiosos, concretament, en relació amb una època especialment significativa: la postguerra (1939-1945). Mitjançant el testimoni dels exalumnes d’aquests centres i la informació aportada pels mestres en pràctiques de l’època, es tractaran elements de la vida quotidiana de l’escola privada religiosa com els espais educatius, el material escolar, la metodologia o la disciplina. El treball pretén fer aflorar noves dades sobre la cultura escolar del passat, alhora que reflexiona sobre les característiques i el valor de les fonts històriques utilitzades. En definitiva, amb aquesta recerca s’espera contribuir a la comprensió holística del passat educatiu, així com a la identificació dels components que, més enllà de la normativa i la legislació, condicionen la quotidianitat dels centres educatius. ; [spa] Este trabajo histórico-educativo tiene como objetivo aportar nuevas evidencias sobre el día a día de los colegios religiosos, concretamente, en relación con una época especialmente significativa: la posguerra (1939-1945). Mediante el testimonio de los exalumnos de estos centros y la información aportada por los maestros en prácticas de la época, se tratarán elementos de la vida cotidiana de la escuela privada religiosa como los espacios educativos, el material escolar, la metodología o la disciplina. El trabajo pretende que afloren nuevos datos sobre la cultura escolar del pasado, al tiempo que reflexiona sobre las características y el valor de las fuentes históricas utilizadas. En definitiva, con esta investigación se espera contribuir a la comprensión holística del pasado educativo, así como a la identificación de los componentes que, más allá de la normativa y la legislación, condicionan la cotidianidad de los centros educativos.
Font:  Anuari de l’educació de les Illes Balears 2023, pp. 332-345
Identificador:  ISSN: 1889-805X ; Dipòsit legal: PM-2548-2004
Tipus de document:  info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avís legal:  All rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess