Registro completo



Accedir a l'exemplar

Títol:     L’educació inclusiva a les Illes Balears: especial referència a la LOMLOE i a la Llei d’Educació de les Illes Balears
Autor/es Amengual Tormo, Margalida
Matèries en català: Currículums (Ensenyament) -- Illes Balears
Matèries en castella: Currículo educativo -- Planificación -- Baleares (comunidad Autónoma)
Matèries en anglès: Curriculum planning -- Spain -- Balearic Islands ; Education
Resum-Abstract:  [cat] L’educació inclusiva no és un concepte nou al nostre ordenament jurídic. Ja la Constitució espanyola de 1978 reconeix els trets característics d’aquest model educatiu i es fa ressò dels tractats internacionals que també el recullen. Tot i el reconeixement formal de l’educació inclusiva, no sempre s’ha portat a la pràctica ni s’ha desenvolupat a la normativa sectorial. Aquest article pretén analitzar l’evolució d’aquest model i la seva implantació definitiva a partir de l’aprovació de la LOMLOE i de la Llei d’educació de les Illes Balears ; [spa] La educación inclusiva no es un concepto nuevo en nuestro ordenamiento jurídico. Ya la Constitución Española de 1978 reconoce los rasgos característicos de este modelo educativo y se hace eco de los tratados internacionales que también lo recogen. A pesar del reconocimiento formal de la educación inclusiva, no siempre se ha llevado a la práctica ni se ha desarrollado en la normativa sectorial. Este artículo pretende analizar la evolución de este modelo y su implantación definitiva a partir de la aprobación de la LOMLOE y de la Ley de Educación de las Islas Baleares.
Font:  Anuari de l’educació de les Illes Balears 2022, pp. 396-411
Identificador:  1889-805X
Tipus de document:  info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avís legal:  All rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess