Títol:
|
El repte de l’educació inclusiva |
Autor/es
|
Direcció de l’Anuari de l’Educació de les Illes Balears
|
Matèries en català:
|
Educació ; Ensenyament--Innovacions -- Illes Balears |
Matèries en castella:
|
Innovaciones educativas -- Baleares (Comunidad Autónoma) |
Matèries en anglès:
|
Education ; Educational innovations -- Spain -- Balearic Islands |
Resum-Abstract:
|
[cat] Amb el desenvolupament de les tecnologies de la comunicació i en el nou context social de la societat del coneixement, el dret a l’educació i el paper de l’alumnat i del conjunt de la comunitat educativa han canviat. El dret a l’educació ja no es limita al període d’escolarització, s’amplia amb el dret a l’educació permanent i de l’educació al llarg de la vida; és un dret que s’ha de donar en el marc d’una educació inclusiva, en un sistema educatiu que ha de perseguir l’equitat, entesa com a igualtat d’oportunitats i igualtat de resultats, ja que sense ella la qualitat és només retòrica. Es tracta d’un dret que ha de tenir en compte el canvi que han protagonitzat les dones en la societat en els últims anys; el canvi en el protagonisme de la comunitat educativa, considerant el paper de les famílies i l’alumnat; que ha de ser capaç d’entendre la societat multicultural i la diversitat de realitats de l’alumnat. |
Font:
|
Anuari de l’educació de les Illes Balears 2019, pp 12-13 |
Identificador:
|
1889-805x |
Tipus de document:
|
info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Avís legal:
|
All rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess |