Registro completo



Accedir a l'exemplar

Títol:     De la lomce al TIL: cap a la consolidació d’un model productiu de baixa qualificació, d’un model social desigual i d’un model educatiu elitista
Autor/es March Cerdà, Martí Xavier
Matèries en català: Educació Illes Balears ; Educació
Matèries en castella: Educación
Matèries en anglès: Education -- Spain -- Balearic Islands ; Education
Resum-Abstract:  [cat] Durant el darrer curs escolar, les Illes Balears han viscut l’etapa educativa més conflictiva de la democràcia i de l’assoliment de les competències educatives per part de la comunitat autònoma de les Illes Balears. I aquesta etapa conflictiva, amb vagues, manifestacions i altres accions reivindicatives s’han produït en el moment en què la majoria del Partit Popular ha aprovat, en solitari, la seva reforma educativa a través de la nova llei educativa, la LOMCE. Per tant, dues normes legislatives —TIL i LOMCE— s’han convertit, per una banda, en les marques visibles del Partit Popular, de la seva concepció sobre l’educació i la política educativa, però, per l’altra, també s’han convertit en els símbols de l’oposició política, social i educativa a aquesta forma de concebre i d’aplicar la política escolar.
Font:  Anuari de l’educació de les Illes Balears 2014, pp 18-37
Identificador:  1889-805x
Tipus de document:  info:eu-repo/semantics/article ; info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avís legal:  All rights reserved ; info:eu-repo/semantics/openAccess