Resum-Abstract:
|
[cat] El present article pretén donar a conèixer la situació de l’educació d’adults a les Illes Balears, tot centrantse en la seva vessant escolar. Amb aquesta finalitat s’ha estructurat el treball en quatre apartats: en primer lloc, es contextualitza l’educació d’adults a nivell estatal a partir de la comparació de les lleis educatives que des de 1990 estructuren el sistema educatiu espanyol: LOGSE (1990), LOCE (2002) i LOE (2006); en segon lloc, s’exposen els trets més importants de la Llei d’Educació i Formació Permanents de Persones Adultes de les Illes Balears, de 2006; en tercer lloc, es fa un petit estudi estadístic de l’evolució l’educació d’adults a les nostres Illes a través de les dades referides a centres, professorat i alumnat en el període 2000-2006; a l’últim, i en quart lloc, es treuen unes petites conclusions a tall de reflexió ; [spa] El presente artículo pretende dar a conocer la situación de la educación de adultos en las Islas Baleares, centrándose en su vertiente escolar. Con este objetivo se ha estructurado el trabajo en cuatro apartados: en primer lugar, se contextualiza la educación de adultos a nivel estatal a partir de la comparación de las leyes educativas que desde 1990 estructuran el sistema educativo español: LOGSE (1990), LOCE (2002) y LOE (2006); en segundo lugar, se exponen los rasgos más importantes de la Ley de Educación y Formación Permanentes de Personas Adultas de las Islas Baleares del 2006; en tercer lugar, se hace un pequeño estudio estadístico de la evolución de la educación de adultos en nuestras Islas, a través de los datos referidos a centros, profesorado y alumnado en el periodo 2000-2006; por último, y en cuatro lugar, se extraen unas pequeñas conclusiones a modo de reflexión. |