|
Registro completo | |
---|---|
Títol: |
![]() |
Autor |
|
Editor: | Institut de Recerca i Innovació Educativa, Govern de les Illes Balears |
Data: | 2013 |
Matèries en català: | Educació permanent -- Illes Balears ; Professors--Formació -- Illes Balears |
Matèries en castellà: | Profesores -- Formación profesional ; Educación permanente -- Baleares (Comunidad Autónoma) |
Matèries en anglès: | Education ; Teachers Training of ; Continuing education -- Spain -- Balearic Islands -- Majorca |
Resum - Abstract: |
academic plagiarism, cyberplagiarism, academic fraud, higher education, academic dishonesty, academic integrity L’estudi està centrat en el coneixement dels processos d’aprenentatge que es desenvolupen a l’ensenyament superior, i el l’objectiu principal és l’avaluació de les estratègies d’aprenentatge utilitzades per estudiants universitaris al llarg de la seva formació inicial. Respon a un disseny descriptiu-exploratori, dirigit a les estratègies d’estudi i treball de la població universitària de la Universitat de les Illes Balears (UIB). En aquest sentit, es va confeccionar un qüestionari com a instrument de recollida de dades sobre estratègies d’estudi i treball, categoritzat en quatre grups d’estratègies (disposicionals i de suport; de cerca, recollida i selecció d’informació; de processament i ús d’informació; metacognitives, de regulació i control) i les subcategories corresponents. Es va treballar amb una mostra de 949 estudiants de la UIB, classificats per àmbits disciplinaris i estudis, agrupats en grans dimensions (sexe; estudis de cicle curt i de cicle llarg; branca d’estudis; dedicació a l’estudi i activitat laboral), que varen aportar, per a cadascuna, dades estadístiques en els quals es constata una diferència significativa. The purpose of this research study was to develop a competency map of teacher trainers to maximise their professional development within the framework of the Balearic Islands. Accordingly, the study devoted its resources to identifying teacher trainers’ personal qualities and competencies of reference. To establish the state of the subject of study, the current status of the concept of competence and reflective-practical trainers is presented and the main input on the trainers’ skills are outlined on the basis of a documentary analysis. The present study is qualitative and based on the phenomenographic methodology using five discussion groups with the participation of thirty-three key informants from the various thematic areas of study. To conduct the interpretive analysis, the study used the Constant Comparative Method, which allowed the information provided by experts to be classified and analysed. This information was used to establish a map of eight personal qualities and nine units of competence for the teacher trainers that outlined a professional profile that accompanied the process of change and reflection on their practice. This competency map is undoubtedly a key element in improving professionals in the short term. |
Paraules clau de l'autor: |
formació de formadors, formació permanent, pràctica reflexiva formación de formadores, formación permanente, práctica reflexiva teacher training, continuing training, reflective practice |
Drets d'autor aplicables a aquesta obra: | All rights reserved, info:eu-repo/semantics/openAccess |