Registre complet | |
---|---|
Títol del projecte | Becoming a Teacher: Creació d’una caixa d’eines per a la didàctica de la llengua estrangera |
Codi del projecte | PID242650 |
Investigador principal | Miquel Pomar Amer |
Membres de l'equip | Mariana Ripoll Fonollar ; Lidia María Cuadrado Payeras. |
Resum | Un dels pilars bàsics de la identitat professional dels docents no és tant el coneixement específic de la matèria com les aptituds que faciliten que aquest coneixement i les competències necessàries per adquirir-lo estiguin a l’abast de l’alumnat. Fins ara, l’assoliment del nivell B2 d’anglès ha estat prioritari en el context de les dues assignatures de Llengua Anglesa i la seva Didàctica (22109 i 22117) del grau d’Educació Primària i del doble grau d’Educació Infantil i Primària, sovint en perjudici del coneixement de la didàctica de l’anglès. Amb aquest punt de partida, aquest projecte pretén reforçar la didàctica posant a disposició de l’alumnat una caixa d’eines tant metodològiques com de materials. Aquesta caixa d’eines no s’ofereix solament com un repositori de recursos sinó que es treballaran i es posaran en pràctica a les dues assignatures implicades. Com a futurs models lingüístics per als seus alumnat, la competència lingüística no es pot deixar de banda i per això els continguts didàctics estaran integrats de tal manera que es treballin alhora que s’activen les destreses lingüístiques (speaking, writing, listening, reading). La pràctica reflexiva serà l’eix vertebrador del procés d’ensenyament-aprenentatge perquè, en primera instància, l’alumnat podrà observar el seu propi procés d’adquisició de la llengua i analitzar els materials i metodologies usats. Aquesta reflexió s’estendrà al seu paper com a mestres ja que les assignatures contemplen simulacions de classe que requereixen que l’alumnat pensi en aspectes tals com els objectius didàctics, la metodologia, programació d’aula o els materials usats a la seva pròpia proposta didàctica. |