Registre complet | |
---|---|
Títol del projecte | La integració transversal de pràctiques de laboratori en el Grau d’Enginyeria Industrial com a eina d’aprenentatge professionalitzador i avaluació formativa |
Codi del projecte | PID242648 |
Investigador principal | Rafel Perelló Roig |
Coinvestigador principal | Salvador Barceló Adrover |
Membres de l'equip | Ivan De Paúl Bernal ; Sebastià Bota Ferragut ; Jaume Segura Fuster ; Pedro Llinàs Suau ; Jaume Verd Martorell. |
Resum | Tradicionalment, la relació teoria-practica-aplicació professional dels continguts en graus d’enginyeria no és clara i, així, els estudiants mostren un interès limitat cap a les pràctiques de laboratori. A més, la relació entre assignatures de temàtica afí i transversal no es desenvolupa i s’accentua de forma completa, donant lloc a una visió reduïda del procés d’ensenyament-aprenentatge durant tots els estudis. El projecte proposa millorar el procés d’Aprenentatge Professionalitzador i el desenvolupament de competències transversals dels estudiants de 3er curs del Grau d’Enginyeria Industrial a les assignatures d’Electrònica de Potència i Màquines Elèctriques mitjançant la integració conjunta de les pràctiques de laboratori d’ambdues assignatures. Els resultats d’aprenentatge d’Electrònica de Potència, primer semestre, seran necessaris per les sessions de Màquines Elèctriques durant el segon semestre per tal d’establir una relació entre els continguts i assegurar una avaluació formativa. A més, es reformaran les pràctiques de Màquines Elèctriques per enfocar-les a una caracterització experimental, més en relació amb l’Electrònica de Potència, en front de les estratègies de control que s’havien prioritzat anteriorment. Així, es planteja una metodologia de Projecte Cooperatiu en la que els estudiants treballaran en grups de tres i basaran el procés d’aprenentatge en la pràctica reflexiva, l’auto-avaluació i la co-avaluació. A més, s’afavoreix la internacionalització en desenvolupar tots els materials de suport en llengua anglesa. L’objectiu final del projecte és establir un procés d’aprenentatge continu que s’estengui més enllà d’una sola assignatura i doni lloc a l’adquisició de competències transversals com el treball en equip, l’autoaprenentatge o la capacitat d’aplicar els coneixements a la pràctica. |