Resum
|
En els darrers anys, hem observat una disminució en la participació de l'assignatura “Psicologia Social”, una dificultat en la comprensió dels conceptes i una discrepància en les expectatives de les notes, podent afectar la satisfacció i motivació de l'alumnat amb aquesta assignatura. Per aquest motiu, es presenta un projecte d'innovació docent amb l’objectiu de dissenyar, aplicar, avaluar i divulgar una activitat basada en la gamificació, anomenada “Rosco en PsicoSocial”, aplicada a l'assignatura Psicologia Social, del grau de Psicologia, utilitzant el mètode d'aprenentatge col·laboratiu. Els objectius principals del projecte son: 1) Reforçar els coneixements de l’assignatura “Psicologia Social”; 2) Potenciar el treball col·laboratiu entre l’alumnat durant tot el curs; 3) Augmentar la motivació, satisfacció i participació de l’alumnat en aquesta assignatura; 4) Avaluar l’efecte de la innovació i difondre i divulgar els resultats del projecte. El mode de joc es similar al “rosco” de “Pasapalabra”, que es durà a terme en les últimes sessions, en grup mitjans, i seran els propis alumnes qui dissenyin cada una de les definicions dels “roscos” al llarg de tot el curs, que seran independents i diferents entre cada grup. Es preveu que l’aplicació d’aquesta activitat permeti treballar els continguts de l'assignatura, reforci el coneixement d'aquests, potencií el treball col·laboratiu entre els participants del grup i augmenti la motivació dels alumnes en aquesta assignatura, així com la satisfacció i participació. L'avaluació del projecte te previst dur-se a terme durant tota la seva aplicació. Es té previst difondre els resultats a les parts implicades (docents, professionals, alumnat), a través de publicacions científiques i assistència a congressos, i a la societat en general. Aquest projecte d’innovació es transversal i té possibilitats de transferència dels resultats a altres contexts docents. |