Full record | |
---|---|
Project title | Integració Curricular i Aprenentatge Basat en Casos en el Grau de Treball Social |
Project code | PID242614 |
Lead investigator | Tatiana Casado de Staritzky |
Team members | Maria Elena Cuartero Castañer ; Ana Josefa Cañas Lerma ; Antonia Noelia Triay Sans ; Sofía Francisca Villatoro Moral. |
Abstract | Aquest projecte d’innovació docent en el grau de Treball Social combina les metodologies d’Aprenentatge Basat en Casos i Integració Curricular per abordar la manca de temps detectada per impartir els continguts de manera integral. Utilitzant un cas específic que es va complicant progressivament, s’integraran els continguts de diferents assignatures, proporcionant un fil conductor que ofereix una visió ecosistèmica. Els estudiants treballaran un cas real que evolucionarà en complexitat i serà abordat des de diferents ecosistemes d’estudi: individual, familiar, grupal i comunitari, amb la col·laboració de professionals del camp professional. La implementació es realitzarà en diversos semestres i cursos: en el tercer curs, primer semestre, el cas s’iniciarà a ""Dimensió Familiar en el Treball Social de Casos"" i simultàniament a ""Processos i Tècniques del Treball Social amb Grups""; en el segon semestre del tercer curs, s’ampliarà a ""Treball Social en Xarxes i Sistemes Amplis"" amb un enfocament comunitari; i en el quart curs, primer semestre, es tractarà la complexitat del cas a ""Treball Social amb Famílies Multiproblemàtiques"". Els objectius principals són promoure la connexió entre assignatures, facilitar un aprenentatge escalonat, fomentar la comprensió integrada i l’aplicació coordinada dels coneixements i habilitats adquirits, i proporcionar als estudiants una experiència d’aprenentatge cohesionada i multidimensional. Es tracta d’un projecte què afavoreix que les disciplines s’interrelacionin i que contribueix a una comprensió més completa dels problemes reals en la pràctica professional del treball social. A més, la composició de l’equip inclou una doctora experta en innovació tecnològica, que contribuirà a enriquir el procediment d’aprenentatge de l’alumnat, amb presentacions dinàmiques del cas a les diferents assignatures. Aquest projecte es planteja per ser implementat un total de 3 semestres (dos cursos acadèmics), i amb voluntat de continuïtat si els resultats són òptims. |