Registre complet
Títol del projecte Millora del procés d’auto-avaluació de l’alumnat de macroeconomia amb l’ajuda de l’ús de Chat GPT
Codi del projecte PID242612
Investigador principal F. Javier Capó Parrilla
Membres de l'equip Francisco Jorge Oliver Rullán ; Margarita Payeras Llodrà.
Resum Els darrers anys l’equip que demanem el projecte hem desenvolupat una estratègia per organitzar i estructurar el treball autònom dels estudiants de macroeconomia. La finalitat ha estat reduir l’elevat abandonament prematur d’un grup d’assignatures que comparteixen la dificultat de tenir continguts de caràcter abstracte; ser complexos, fet que estan molt interrelacionats entre ells; i expressar-se formalment amb desenvolupaments matemàtics que habitualment s’adapten visualment a una representació gràfica. Així doncs, vàrem estructurar un conjunt de tasques de treball autònom de caràcter periòdic que l’alumne envia com a tramesa per AulaDigital i, posteriorment, s’auto-avalua amb uns vídeos de referència on el professor ofereix la solució de les activitats. Aquesta iniciativa va comptar amb el suport de l’IRIE en la convocatòria 2022-24.
Així, la nostra proposta dona continuïtat a la feina desenvolupada anteriorment orientada a la millora dels aprenentatges dels alumnes implicats. Ara el que cerquem és millorar la qualitat de l’auto-avaluació que realitza l’estudiantat amb la premissa que prendre consciència de les errades comeses i les dificultats trobades és una via excel·lent per assolir un aprenentatge significatiu i a llarg termini. Així doncs, hem decidit oferir als alumnes, juntament amb els vídeos amb les solucions dels exercicis que formen l’activitat, una rúbrica amb diferents indicadors per guiar el seu procés d’auto-avaluació i una llista de verificació que els permeti comprovar si han realitzat tots els elements exigits a cadascun dels exercicis. Ambdós documents s’oferiran en format de qüestionaris on line i el professor comptarà també amb aquesta informació. Pel disseny de les diferents rúbriques i llistes de verificació ens ajudarem de l’ús de Chat GPT. La idea és emprar aquesta eina de intel·ligència artificial per crear diferents rúbriques i llistes adaptades específicament a cada un dels exercicis que conformen les diferents tasques de treball autònom.
Així mateix, fet que hem trobat que els alumnes habitualment no inclouen unes conclusions finals a les seves solucions dels exercicis, proposarem als alumnes que redactin aquestes conclusions amb l’ajuda de Chat GPT. Així doncs, hauran de indicar a l’eina de IA quina era la pregunta; quin model teòrica han emprat, quines passes han fet i quins resultats han obtingut. Amb tot això, demanaran un paràgraf de conclusions que hauran d’anar afinant amb diferents iteracions amb l’objectiu d’obtenir un paràgraf de conclusions amb una redacció formal, però entenedora per persones no expertes en la matèria.