Registre complet
Títol del projecte Música-Societat-Acció per a la Sostenibilitat i la Inclusió (MuSAS-In)
Codi del projecte PID242608
Investigador principal Noemy Berbel Gómez
Coinvestigador principal Antoni Josep Salvà Andreu
Membres de l'equip Juan José Bermúdez de Castro Acaso ; Miquel Mariano Pons ; Iván Jerónimo Doménech Santos.
Resum Partint del resultat del projecte Música, educació i transformació social i mediambiental: Cantata “Na TuGa i la Mar”_PID222448, es vol promoure una educació que avanci cap a la transformació social i la sostenibilitat mediambiental, així com a la inclusió social i educativa. Es vol transferir la feina feta per part de l’alumnat del Grau en Educació Primària (GEP), al composar la música de la Cantata “Na TuGa i la Mar”, al context comunitari. Es proposa dur als centres educatius de primària aquesta representació escènica-musical per poder promoure un encontre musical multitudinari entre diferents participants de diversos àmbits educatius.

Es proposa dur a terme un treball conjunt a distints nivells: 1. entre l’alumnat i professorat de diverses assignatures del GEP, a més de comptar amb la participació de la Companyia de Teatre UIB; 2. entre alumnat del GEP egressat i alumnat universitari en curs. 2. entre l’alumnat universitari i de primària dels centres educatius; 3. entre les Seus de Palma-Menorca-Eivissa/Formentera implicant professors, mestres i alumnat universitari i escolar de les tres Illes en la consecució d’un projecte conjunt; 4. entre els centres d’educació primària adscrits a l’IES Ses Estacions i aquest institut, servint com a projecte pont i afavorint els vincles socials de l’alumnat de diferents centres de la mateixa zona de Palma; i 5. entre les corals infantils de la UIB i els centres educatius de primària participants. A més dels centres esmentats es compta amb l’interès manifest d’altres centres educatius.

Per tant, el projecte musical proposat esdevindrà com a mitjà d’educació per a la transformació social i mediambiental, i la promoció dels ODS, així com per potenciar els vincles i estratègies conjuntes entre la multitud de participants implicats, servint com element de cohesió de la comunitat educativa i promovent el vincle entre universitat, escola i societat.