Full record
Project title Coordinació docent per a un ensenyament holístic al Grau de Farmàcia
Project code PID242607
Lead investigator Miquel Barceló Oliver
Co-lead investigator Joana Maria Ramis Morey
Team members Maria Antònia Jiménez Cortés ; Pedro Tauler Riera ; Carlos Palomino Cabello ; Margalida Mateu Borràs ; Miguel Ángel ; Joana Cursach Seguí ; Lorenzo Gil Vives ; Maria Magdalena Mulet Pol ; Gemma Turnes Palomino ; Nelson Alirio Cruz Gutiérrez ; Mateo del Rio Clar ; Irene María García Mosquera ; Xavier Busquets Xaubert ; Jeroni Galmés Galmés ; Miquel Capó Servera ; Carlos Eduardo Juan Clar ; Manuel Torres Canalejo.
Abstract Ara que s’inicien els estudis de Farmàcia, és el moment ideal per a posar en pràctica diverses millores proposades per professors del grau en anteriors projectes d’innovació docent. Paral·lelament, ,es dissenyen estratègies de coordinació entre les assignatures de primer curs del nou grau. A totes aquestes assignatures hi ha sessions de seminaris i/o pràctiques de laboratori on es fan diverses activitats, com experiments amb la seva corresponent recollida de dades, l’anàlisi d’aquestes dades i la presentació dels resultats.
Estudis previs han mostrat que cal una coordinació docent per ajudar l’alumnat a reforçar les competències que es treballen a cada assignatura. Amb aquest projecte docent es pretén treballar de manera coordinada les competències que es treballen a les diferents assignatures, especialment fent èmfasi a la metodologia i als sistemes d’avaluació. És molt important evitar duplicitats en la formació, així com organitzar-la de tal manera que en les primeres assignatures del grau es proporcionin les eines necessàries per esser aplicades a les assignatures posteriors.
Aquesta coordinació es farà al llarg del curs mitjançant les parts més pràctiques de les assignatures que faran de fil conductor per a l’ensenyament dels diferents conceptes que es treballen a les assignatures. Això permetrà als estudiants veure la relació entre els diferents camps de la Farmàcia i com es poden aplicar de manera integrada.
Amb aquest projecte esperem, no només millorar la qualitat de l’ensenyament, sinó també facilitar una millor comprensió i retenció dels coneixements per part de l’alumnat. Aquesta iniciativa no només beneficia l’alumnat, sinó també el professorat, ja que permetrà una col·laboració més estreta i una major coherència en l’ensenyament entre les diferents disciplines del grau de Farmàcia.