Resum
|
Amb la graduació dels alumnes que en el seu moment es van matricular en primer curs del Graduat/a en Direcció Hotelera (GDHO) s'ha aconseguit recentment la fita de la completa implantació de la titulació, la qual cosa permet un primer balanç. El pes que el pla d'estudis atorga al mòdul d'idiomes reflecteix el paper central d'aquests i, en particular l'anglès, en la pràctica diària dels professionals de l'allotjament turístic. Enfront d'això, la percepció del claustre responsable de les assignatures d'anglès és que tant l'assistència a classe com els resultats acadèmics són millorables. Davant aquesta evidència, el projecte analitzarà quins desajustaments que en matèria d'anglès per a fins específics existeixin entre (a) la memòria verificada, (b) els coneixements reals de l'alumnat a l'inici i final del seu pas universitari i les expectatives i demandes professionals del sector. Per a això, efectuarem una anàlisi de necessitats (AN) inspirat en el model de Hutchinson i Waters (1989). En primer lloc, es dissenyaran eines específiques que inclouran un test de competència lingüística, un qüestionari de ‘desitjos’ (wants), i la planificació d'entrevistes no estructurades i un grup d'enfocament en el qual participaran directors d'hotel en actiu. L'anàlisi de les dades recaptades inclourà el seu contrast amb les competències, descriptors i resultats d'aprenentatge llistats en la memòria verificada. Fruit d'aquesta anàlisi contrastiva, la segona part del projecte consistirà en l'elaboració d'una proposta i seqüència de continguts lèxico-gramaticals, competencials i temàtics, però també de necessitats d'aprenentatge (learning needs). Aquestes seran presentades a la coordinació de l'àrea d'anglès de la titulació per a la seva consideració en l’eventual adaptació de les guies i mètodes docents ajustats a les variables analitzades en l'anàlisi de necessitats. |